Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: medlemmar
Läst 2224 ggr
shintaida
0

Från 87kg - 80kg på 16 dagar

Jaaa, kan ni tänka er?!

Från 87kg till 80kg på 16 dagar!!!

På min egen komponerade meny…

Det är ändå dags att få "moster på besök", så jag borde ju gå UPP. Och i går kväll var jag otroligt sugen på något gott, så jag tog riven ost, smältost med olika smaker (de där trekanterna) och smälte ihop till en gegga i mikron. Sen pepprade jag jag med mycket grillkrydda. Jag tyckte det blev smaskens!

TROTS det gick jag ner under natten.

Dricker mycket vatten för att rensa systemet.

80kg var mitt första delmål. Nu är det 75kg som gäller.

HAKUNA MATATA!!!

MC-åkning varje dag nu. Köpte ny hjälm, handskar och njurbälte igår.

Ooooooh, vad jag är glad!!  

// Shintaida

kalleankasmormor
0

Jättekul för dig!

shintaida
0

Tackar…

Börjar att må som en prinsessa!!

Men jag jobbar verkligen för att gå ner…

Jag menar, jag motionerar minst 1 ½ timma per dag nu för tiden. 

// Shintaida

Lealin
0

GRATTIS! Det är helt otroligt vad din kropp släpper snabbt på vikten!! Har du någon sida med hur en dag/vecka ser ut för dig. 1.a veckan var det -2,1 kg för min del. Följande två veckor efter det har det bara varit -0,5 kg/vecka o jag hade ju gärna gått ner i ditt tempo så läser gärna på vad din egenkomponerade meny består av! :)

shintaida
0

#3 Lealin!

Titta in på min hemsida under knappen recept. Där har jag skrivit hur jag har lagt upp det.

Shintaidas Hemsida

// Shintaida

Sara40
0

Fy f**n vad du är duktig!!!! Glad

(Ursäkta språket men måste till något mycket starkt.)

Man kanske skall härma din diet… Själv har jag gått ner vattnet och KANSKE lite till på snart 4 veckor, man jag äter på tok för mycket av all denna goda mat.

Lealin
0

Kollade snabbt in dina recept och i uppsättning tycker jag de mycket liknar mina förutom att jag är strikt med vilka grönsaker jag väljer. Halleluja - kanske kan skippa att vara så hård för jag älskar grönsaker! *s*.

Nyfiken på vad du äter till frukost. Det är den måltid som jag tycker börjar bli grymt enformig för min del.

Ahaaaa…. nu läste jag längre ner. Du går stavgång varje dag. Jag rör på mig ALLDELES för lite så det är med säkerhet en stor bov i dramat Cool

Lealin
0

förresten… läste din bok. Stora kramar till dig för vad du har gått igenom. Jag har aldrig förstått föräldrar som inte bara vill sina barn det bästa. Jag blev så tårögd när jag läste om din jul med din mors taskiga kommentar och nyår ensam med småbarn. Det skar i hjärtat för din skull. Hoppas du är omgiven av mycket kärlek nu för det är du värd!

Varma kramar!

shintaida
0

Tack, kära Lealin!!

Ja, fler "kapitel" ska det bli av boken. Men det tar så hårt och gör så ont att skriva av sig dom. Man måste få lite distans. Det finns sorgligt mycket kvar…*suck*

Jo…jag är omgiven av kärlek nu!

Har en UNDERBAR sambo, som jag kallar för Nallen och tre små marsvin. Mina egna barn är stora nu. Nallen älskar mig som jag är…Han är Guds gåva till mig, om man får bli lite religiös..*fniss* 

Jo, angående frukost…

Som Du såg så har jag tre recept/lådor per par.

Jag tar antingen köttfärsen eller fisken till frukost. För Köttgrytan är lite "tyngre" och mättar längre, vilket jag tycker man behöver på kvällen.

På fiskrätten häller jag över så mycket jag vill av frusen dill, det är gott.

OM jag inte orkar äta hela frukosten, sparar jag den andra halvan till lunchen. Men då äter jag ingen extra låda, heller. Men det kan man nog om man vill. För det är varken mycket kolhydrater eller fett.

OM suget ändå skulle sätta in, gör som jag skrev från början….smält LITE ost (inte mager) - ät långsamt och njut! 

Tycker inte Du ska hänga upp Dig på min stavgång, det är bara jag som äntligen har lärt mig att gå utan att behöva ha någon med mig som stöd. (Trillar lätt annars). Njuter av friheten! 

Fråga på - jag delar så gärna med mig!

// Shintaida

Gugge
0

Suveränt!!!! Vad glad jag blir för din skull!.. och litet avundsjuk för mig egen. kollade dina recept, kanske jag ska ge dem en chans. det händer ingenting här som jag äter nu i alla fall. livnär du dig på de tre recpeten du beskrivet?

än en gång; grattis!

folke
0

Det känns så skönt ända in i hjärtat att läsa detta…

Det var inte så länge sedan som det inte var så muntert har jag för mig,,,,,   men tack vare att du lyssnade på din kropp och vågade följa vad den sa till dig…   Det är så jag får rysningar,,,   av glädje…. om man nu kan få det ??  Räcka ut tungan

Nu har du spridit lite glädje i Geneve också !!  

ps, jag hoppas inte det gjorde nåt att du fick bli exempel i tråden om lchf-atkins ??   Du är ett föredöme !!!

"Google kan ge dig information men aldrig erfarenhet"

Saga2
0

Det är helt fantastiskt Skrattande
Keep up the good work….

GRATTIS!

Mervi
0

Grattis! Det går som tåget!

shintaida
0

*rodnar av glädje*!!!!

Tack, tack och åter tack…TÄNK att jag hittade?? Jag hoppas att alla ni andra, som misströstar, också hittar!!

Vet inte vad/hur jag ska skriva!!

Folke!!

Det gjorde mig oerhört glad och ödmjuk att Du hänvisade till mig! Kruxet är att HITTA!!

Gugge!!

Ja, jag äter bara det, morgon middag och kväll. MEN skulle jag bli sugen på något så tar jag tio hasselnötter och tuggar dom väl och njuuuuter av smaken och till det tar jag kaffe.

Men sen en gång i måndaden hmmmm, så är det kvinnans förbannelse och då blir suget mer. Då tar jag riven ost och smältost i olika smaker - blandar och in i mikron. Sen kryddar jag med grillkrydda. Det blir gott och kladdigt.

Har en förkärlek för kladdig (inte fet) mat, för den är så lättuggad.

I om recepten som jag har kommit på ska man bara tänka på LITE kolhydrater och LITE fett…INTE fettfritt, dock.

Himmelen och pannkakan vad jag är glad!!

KRAM TILL ER ALLA!!!

*BIG HUG*

// Shintaida

Kriss
0

GRATTIS!!!!

mrsAngel
0

JÄTTESTOR KRAM! Du är så duktig! Keep it up! Vilket föredöme!

ninara
0

Grattis Shintaida!!!

Vad härligt att Du hittat Din modell o att det gått så bra! Funderar själv på om jag ska minska lite på fett - men det kan ju vara svårt med balansen om man inte vill få för mkt protein… Jag ska testa 2-3 liter citronvatten :) Och göra lymfreningskuren…

Upptäckte att det för en gångs skull finns en massa snygga kläder i vår - längtar efter att få unna mej ngt fint till sommaren…

Kram o fortsatt lycka till!

ullamayday
0

Wow………strot grattis