Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-vitaminer-mineraler-tillsatser-mm
Läst 7820 ggr
Minett
0

Tål inte fiskoljekapslar?!

Det verkar tyvärr som att jag inte tål fiskoljekapslar… Trodde ett tag att jag inte tålde fisk ö h t - hemska tanke!!! - men som tur var verkar det inte vara så illa!

Efter en period helt utan fisk har jag börjat äta det igen utan några problem. Men när jag sedan även började om med fiskoljekapslarna så blev jag riktigt dålig i magen redan andra dagen…

Finns något annat sätt att få sitt Omega-3 behov täckt? Även om jag gärna äter fisk så har jag insett att det är svårt att få tillräckligt med omega-3 om man bara får det den vägen…

Någon annan som har samma problem? Hur har ni löst det?

Zepp
0

Skumt, det kanske är något i höljet du inte tål!

Bäst är sjävklart att äta fet fisk, sill, lax, makrill o sånt.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Inkanyezi
0

Det finns flera källor till Omega 3. Gräsbeteskött, ekologisk mjölk, ekologiska ägg, och ägg med extra Omega 3.

Men jag är lite misstänksam mot fiskoljekapslarna som du inte tål. Har du provat andra sorter? Kan det vara något specifikt med just de kapslarna. Min fru säger att hon inte "tål" smaken av fiskolja, det får det att vända sig i magen på henne, men hon sväljer fiskoljekapslar. Jag å andra sidan kan inte låta bli att knäppa dom mellan tänderna, och jag gillar faktiskt smaken. Men jag har märkt att det ibland händer att de smakar härsket, och då antar jag att oljan kanske är gammal eller att det är något annat fel.

Men fet fisk innehåller ju Omega 3, så du kanske inte behöver något extra tillskott om du äter tillräckligt från livsmedel.

JAUS
0

Kapslarna kanske hade härsknat? Du kan prova algolja istället, det innehåller samma omega-3 fettsyror som fiskolja, dessutom bidrar algolja inte till utfiskningen.

Ofelia
0

Jag tål inte omega 3 kapslarna heller eftersom jag inte tål mjölk och de innehåller laktosmonohydrat bland annat. Har försökt finna utan men då endast hittat eye q som också innehåller omega 6 som jag inte behöver.

JAUS
0

#4 V-pure borde passa dig. Det innehåller iofs majstärkelse med är så små mängder att det inte borde påverka.

Ofelia
0

Tack! Vart hittar man dom?

Zepp
0

Som regel på välsorterade hälsokostaffärer, eller på nätet.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

parsley
0

Jag har också hört att fiskolja i kapslar kan härskna.

Provade att googla på algolja och kom fram till att

1. algolja är något veganer ger sina barn

2. algolja ska lösa jordens energiproblem och ersätta fossila bränslen.

Någon återförsäljare hittade jag inte, vid första försöket.

JAUS
0

V-pure är ett exempel på algolja. Går att beställa direkt från sidan eller från svenska återförsäljare.