Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-jag-behöver-måltidstips
Läst 1226 ggr
copia
0

Jobba natt

Jag gör min praktik på en  medicinavdelning, väldigt roligt och spännade. Men nu ska ajg jobba antt, och då kommer problemet, vad äter man på natten? Något lätt, sa den andra personalen, en paj eller så..*S*Men vad äter JAG! Jag tänker äta middag vid 19tiden, och frukost innan jag sover på morron..

Bookjones
0

Jag har jobbat natt i nåt tiotal år och jag äter väldigt sällan någonting alls om natten. Jag brukar försöka hålla "normala" måltider men vara sparsam med frukosten eftersom jag sover på morgonen (9-15 ungefär).

Ibland brukar jag ta med en sallad med ägg, gorgonzola och lite skinka kanske. Jag brukar använda "lunchen" till en tupplur.

HTH, Gabi

Mervi
0

Jag läste någonstans att man skall undvika kolhydater på natten, de gör en bara trött. Jag tror att det går bra att äta lite ost, ägg od.och kanske lite yoghurt. Paj är väl inget lätt, var får folk det ifrån, pajdeg som innehåller både fett + kolhydrater och sedan fyllningen….

birmalover
0

Turkisk yoghurt. Kall biff att doppa i majonnäs. Kokta ägg

hemul
0

På natten äter man samma saker som man äter på dagen. Glad

folke
0

För att citera Skaldeman,  "Man ska äta när man är hungrig" …  och att man äter middag 3 gånger om dagen (Läs dygnet)

Glad

"Google kan ge dig information men aldrig erfarenhet"

copia
0

Det står att det är fem svar på min fråga ,men jag ser inte ettenda?Är det nåt fel hos mej????

copia
0

Nu kom dom..ha,ha..tack för alla tips, jag ska planera här nu..blir nog ett ar kokta ägg..en halv frukost, typ..lite innnan jag läggger mej sen vid åtta..blir bra..

sussie
0

Jag har jobbat natt över 20 år och alltid ätit middag mitt i natten, jag äter också frukost på jobbet vid 6 tiden. Middag är kött och sås, till frukost brukar jag äta en skiva köttfärslimpa med en eller två skivor ost på som får smälta i micron. En balja kaffe till frukosten är gott och jag har inga problem att sova trots den.

ovkyhn
0

Jag äter oftast turkisk yoghurt med några hallon i o en bit briost, äter kokta ägg med smör när ja kommer hem.

Hoppas det går bra att jobba natt lilla syster.

BigBr
0

Har jobbat natt tidigare i massor av år, åt alltid riktig mat mitt i natten. Frukost innan jag la mej på morgonen, och två mellanmål ett på eftermiddan och ett på kvällen. Men jag är ju fet och har diabetes, så kanske det är bästa att välja en annan väg.

Undin
0

Nötter? Det skulle jag välja

Ska på intervju på tisdag, hoppas på natt tjänst i sommar. När jag jobbade natt för 17 år sedan åt jag två vita smörgåsar som jag skar i 4 delar med bregott och skinka och åt en del varje timma. Åt frukost innan jag somnade och middag ett par timmar efter jag vaknat och så smörgåsarna på natten.