Ett recept for hallon/mandelkaka
Satt och tittade pa Genas blogg for att se om det fanns na't nytt (jag har foljt hennes recept i manga ar) och tyckte om detta … paminner mig om en Linzertorte som jag brukade kopa nar jag bodde i Scotland. Skulle koka ner litet hallon med sukrin(erythritol) for att fa sockerfri sylt:
http://www.genaw.com/lowcarb/raspberry_almond_crumb_cake.html
Å, vad god den ser ut… Jag skulle vara oerhört tacksam för översättning, klarar inte det själv, med de annorlunda måtten och så.
Jättetacksam om nån ändå skriver av det!
/Lantisen

… inga problem … oversattning kommer om nagra minuter :0)

Var sa god :0)
Genas Hallon och Mandel Torte
85 gr mandelmjol
¾ dl Splenda (eller Sukrin(erythritol) malt till florsocker)
1/8 tsk salt
50 gr kallt smor, i sma bitar
----------
½ tsk bakpulver
¼ tsk bikarbonat
¾ dl creme fraiche
2 msk vispgradde
1 tsk vaniljessens
1 agg
-----------
75 gr cream cheese
2 msk Splenda (eller Sukrin(erythritol) malt till florsocker)
1/8 tsk bittermandelessens
1 aggvita
-------
¾ dl sockerfri (hallon)sylt
2 msk flagad mandel
Blanda mandelmjol, sotningsmedel och salt i en skal; skar i smoret (som till pajdeg) tills blandningen ar som grova smulor.
Spara halften av smulorna i kylskapet for att anvanda senare till topping.
I andra halften av smulorna blanda i bakpulver, bikarbonat, creme fraiche, vispgradde och det hela agget.
Anvand elvisp och kor pa medium tills allt ar ordentligt blandat. Pressa ut smeten i en form, dia c:a 20 cm.
Anvand samma skal och elvisp och vispa cream cheese, 2 msk sotningsmedel, mandelessens och aggvita pa medium tills smeten ar slat.
Med en sked forsok att klicka ut cream cheeseblandningen sa jamnt som mojligt over botten redan i formen.
Lagg klickar av sylten ovanpa.
Stro over de sparade smulorna fran kylskapet och flagad mandel ovanpa.
Baka 30 minuter i 175C eller tills kakan inte ’ger' nar man pressar med ett finger pa den.
Lat svalna.
Serveras avsvalnad.
8 portioner - kan frysas.
Per portion: 234 Calories; 21g Fat; 6g Protein; 9g Carbohydrate; 2g Dietary Fiber; 7g Net Carbs
Tusen tack för översättninen! /Lantisen
Gun - Ser underbart ut, det där ska jag absolut prova någon gång.
Extra tack för översättningen när det gäller viktenheter 
MVH!/K.