Dagens dekadenta tips!
Köpte fläsksvålar idag, och det slog mig när jag hittade burken med jordnötssmör i skåpet. Bara att använda som dipp till svålarna. Jag tyckte det smakade som (och hade samma konsistens som) jordnötsringar.
Så för de som vill ha helgsnacks, testa!

Har aldrig sett fläsksvålar på någon affär, men den dag jag gör det ska jag absolut testa. Låter smaskens! :D
Jag har inte heller sett fläsksvålar. Dom är torkade gissar jag, men vilken avdelning finns dom i snacks, hundfoder (nej just det, var ju grisöron
)? Skulle va spännande att prova.

Dom brukar finnas bland chipsen och är friterade i sitt eget fett.

*YAY* Vilken bra idé!!! I går fick jag hem mina burkar från Fitnessguru :) Nomnomnomnomnomnomnomnom
Köpte dem på en lokal orientalisk mataffär. De hade tre-fyra olika sorter, så imorgon ska jag köpa o testa lite olika. Fanns med BBQ smak, får försöka läsa vad det är för kryddor/tillsatser.
De hade oxå organisk kokoolja på burk. Super!
Okej, blir att köpa imorgon! Jordnötssmör och fläsksvålar, fläsksvålar till panering, vad mer kan man hitta på?

#6 Vi brukar göra "fiskpinnar" av laxbitar som vi panerar med malda fläsksvålar (Lyka's).
#5 Kolla noga bara att de är utan kolhydrater.
Jag hittade mina fläsksvålar på Willys.
#10 Haha

Men hallå… Var köper man fläsksvålar? :)
Har inte tid att leta runt i specialbutiker. Finns det verkligen på Willys?
Var brukar de sorteras under för typ av hyllor?
Och vilket jordnötssmör finns som inte innehåller massa socker?
#12# Kung Markatta har ett jordnötssmör som innehåller bara jordnötter och salt, och finns på bl a ICA.

Tack #13 måste kolla upp :))

Jag värmer fläskisarna med jordnötssmöret lite i micron….så det "gottar in sig"
#12 Fläskisar finns på Willys…blå påse

Jordnötssmör är gott!!!!
Har du kollat kolhydratinnehållet?
Om fläsksvålar finns i affären så är de vid chipsen. De flesta affärer kan ta in om de inte redan finns, fråga.
Kolla bara att det är riktiga fläsksvålar helt utan kolhydrater, det finns andra som ser ut som fläsksvålar men som innehåller massor med kolisar. Läs ALLTID innehållsförteckningen.
#16# det är 17 g/100g 

Hahaha. Fan va kul jag har haft åt den här tråden :D
Tack TS :D
Ska ta på mig nätbrynjan och åka till Willys hahaha..
Netto har fläsksvålar…

Skillnaden är fläsksvålar = fläsksvål eller chips med baconsmak….då kan vi snacka kolhydrater
Äkta ska de va´

Dubbelpost……så jag passar på att puffa för fläskisarna:
Te.x. när vi kör tacos blir jag utan både bröd och chips
Jag smular istället för majschip ner nåra fläskisar i min annars traditionella tacosallad……Mums!
Eller när vi har köttfärssås till matlåda…då tar jag mycket riven ost, isbergsallad och …de små fläskisarna i påsen.(..de större spar jag som minimackor v.b.)

# 18 ja 17 g är en del, men kanske kan det vara ok om man inte äter alltför mycket. Men viss försiktighet skulle jag nog råda till….
lagade kvällsmat i form av svålar, smör, chili + lite salsa + mycket ost. Nachos! Smakade underbart. Nästa projekt blir att testa som panering, och ev. i pizzabotten.