Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-recept-på-soppor-såser
Läst 7198 ggr
Aliki
0

Hovmästar såsen....igen!!

Jag har köpt färdig Hovmästarsås, Innehåller socker men vet inte hur mycket. Tänkte att det  inte spelar någon roll eftersom jag bara ska äta lite….

….men jag äter ju mycket!!

Läste för något år sedan att någon gjorde egen majobaserad hovmästarsås.

Skulle bli glad över recept på något sådant innan jag börjar exprimentera själv

mazen
0

Googla på Hovmästarsås Lchf

Sugiyama
0

Jag brukar blanda majonäs med dill, lite senap och gärna lite cf för att lätta upp såsen.

copia
0

Min syster tipsade om att ta cremefraiche, hackad dill och fransk senap, lite salt o peppar om man vill. Blir väldigt gott som alternativ om man vill slippa sockret helt. En klick majjo skadar säkert inte heller!

hemul
0

Gör egen - riktig - hovmästarsås vetja. Man behöver jättelite socker för att det ska smaka rätt. Jag använde 1 tsk till en sats som räckte till en jättestor krabba och den blev lite för söt. Eftersom du kan tänka dig att äta köpt sås med socker, så kan du väl äta hemgjord med betydligt mindre socker. Är ju så lätt och snabbt att göra också.

squeezetoy
0

Ja, det är verkligen jättelätt att göra egen hovmästarsås, testa det vettja. Sen tycker jag det är jättegott att blanda ut såsen med en klick cremefraiche, då blir den riktigt mild och god och man har ändå den där goa senaps och dillsmaken.

Aliki
0

Glad i mina hovmästarsåser!  Skrattande Inga färdiköpta längre!

Idag blev det med majo, lite dijon, ganska mycket dill, salt o peppar och en liten skvätt vinäger….

Söndagsfrukost:

Äggröra med gräslök, 2 skivor rökt lax bredda med lite peparrot…och så lite Hovmästarmajo

Mums!   Tungan ute