Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-på-stan-hur-gör-jag
Läst 10596 ggr
jeko69
0

Restaurangtips i Lund

Hej,

Jag ska på föreläsning i Lund på torsdag. Är det någon som känner till ett bra matställe för mig som äter LCHF, men som även passar mina kolhydratsstinna vänner?

Tack på förhand!

Margareta
0

Jag känner inte till Lund så väldigt bra - men de flesta restauranger fungerar med lite fantasi. Pizzeriorna som väl är svårast har åtminstone sallad på menyn.

Var inte rädd för att prata med personalen. Alla restauranger har ingredienser som passar dig.

Numer pensionär i Nynäshamn

Elfdance
0

Glorias mittemot stadsbiblioteket, centralt. Kött med hemgjord choronsås och sallad till. Deras BBQ-steak (ryggbiff) utan potatis är supergod!

Deras övriga meny är också bra för de som äter kolhydrater. Om de gillar kött, hamburgare, nachos o.s.v.

vikingmormor
0

Grand hotel har världens godaste räkmacka. Man bara ber om den utan bröd och med  extra majonnäs.

raphanus
0

S:t Petri Kyrkog. 5 ligger Widerbergs Kött- & Charkuteriaffär. Detta är ingen restaurang i ordets riktiga mening, men det har godsaker man kan få med sig och äta medan man strosar i den fina staden. Bland annat har de en specialitet som kallas "Widerbergare", som är en smörgås med sju köttpålägg på. Jag bad om att få en utan bröd en gång, och det gick bra.

Coffeina
0

Som lunch kan jag tipsa om Ingelsta kalkon, ung mitt för stationen vid öppna platsen. De har en en del gott som vi kan äta.

Tisdag
0

Noo's thaimat på stora södergatan är super kvällstid, dock lite osäker hur lunchen är. Funkar utmärkt att välja bort riset och istället få mer mat. Fräschaste thaimaten i Lund!

jeko69
0

Tack för alla tips!!

Nu är det dags att ge sig av…..

//Jenny

NellieW
0

Jag beställer pizza ibland. När jag får in den bubblande het skrapar jag snabbt ihop fyllningen, äter den, ev med lite pizzasallad och lämnar brödet. Funkar bra för mig. Mätt och glad.

sepersl
0

Jag kan tipsa om Stortorgets räkmacka (utan bröd så klart). Be om extra majonnäs istället - supersmaskigt!