Trångt i tarmarna !?
Ett eller annat sker/har skett med min mage. Jag har ätit LCHF i 27 månader nu och för ca 3-4 månader sedan började magen bråka.Före dét haft en toppenmage under LCHF-tiden som jag inte haft under hela mitt vuxna liv förut ! Nu vaknar jag på morronen och magen känns mätt & illamående ( ej halsbränna) När jag äter & dricker så skvalar det och squiiisar? med jämna mellanrum,..som om någon passage är "för trång". Vaknar oftast fram på morgonsidan av oväsenet i min mage,och kan inte somna om p.g.a. detta =O/
Blir orolig och funderar på "vad det kan vara" ??
Är det någon här inne som "känner igen" eller har några ide'er om vad detta kan bero på & hur skulle ni göra ??
Jag har inga direkta smärtor….
Tar tacksamt i mot all hjälp !!

Låter mer som sådana ljud som brukar komma när magen är tom!
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Förstår,..men det börjar också direkt när jag äter eller dricker,…
Ungefär i vilken del av magen/tarmarna låter det ifrån?
Det där med mättnadskänsla och illamående känner jag igen ifrån de ytterst få gånger jag har haft magkatarr men då är det ju i övre delen/magsäcken. Kan kännas ömt och som det "suger" precis i mitten nedanför revbenen typ..
Har du annars gjort nån annan ändring senaste 3-4 månaderna i kosten eller nån medicin eller nåt annat?

Beate!
Det känns så knasigt att säga,… överallt
låter det.
Det känns inte som magkatarr,har haft det i många långa år innan LCHF,och det blev momentant bättre när jag gick över till LCHF…
Ingen ändring i livsstil,mediciner eller kosten under den här tiden.
Dagarna går ju fint,men nätterna är inte roliga 

Ok,jag får väl prata med min Doktor,…

#6: Fast är det för mycket gaser så gör det ont, hade själv det besväret innan jag på eget bevåg började käka Dimetikon, hade förfärligt ont i magen till och från, sen jag började med Dimetikon har jag ytterst sällan ont i magen och när jag har det är det mycket lindrigare än förr
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus
#7 Jo men jag tänkte att det var en billig sak att testa. Annars håller jag med, på mig gör gaserna också ont…

Tack för tips!
Ska testa detta,..
Jag har ju inte ont,men om magen bara är tyst på natten och jag får sova så…