Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: övrigt
Läst 7394 ggr
torhildur
0

Trångt i tarmarna !?

Ett eller annat sker/har skett med min mage. Jag har ätit LCHF i 27 månader nu och för ca 3-4 månader sedan började magen bråka.Före dét haft en toppenmage under LCHF-tiden som jag inte haft under hela mitt vuxna liv förut ! Nu vaknar jag på morronen och magen känns mätt & illamående ( ej halsbränna) När jag äter & dricker så skvalar det och squiiisar? med jämna mellanrum,..som om någon passage är "för trång". Vaknar oftast fram på morgonsidan av oväsenet i min mage,och kan inte somna om p.g.a. detta =O/
Blir orolig och funderar på "vad det kan vara" ??

Är det någon här inne som "känner igen" eller har några ide'er om vad detta kan bero på & hur skulle ni göra ??

Jag har inga direkta smärtor….

Tar tacksamt i mot all hjälp !!

Zepp
0

Låter mer som sådana ljud som brukar komma när magen är tom!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

torhildur
0

Förstår,..men det börjar också direkt när jag äter eller dricker,…

Beate
0

Ungefär i vilken del av magen/tarmarna låter det ifrån?

Det där med mättnadskänsla och illamående känner jag igen ifrån de ytterst få gånger jag har haft magkatarr men då är det ju i övre delen/magsäcken. Kan kännas ömt och som det "suger" precis i mitten nedanför revbenen typ..

Har du annars gjort nån annan ändring senaste 3-4 månaderna i kosten eller nån medicin eller nåt annat?

torhildur
0

Beate!

Det känns så knasigt att säga,… överallt Obestämdlåter det.

Det känns inte som magkatarr,har haft det i många långa år innan LCHF,och det blev momentant bättre när jag gick över till LCHF…

Ingen ändring i livsstil,mediciner eller kosten under den här tiden.

Dagarna går ju fint,men nätterna är inte roliga Gråter

torhildur
0

Ok,jag får väl prata med min Doktor,…

Wildrat
0

Du kan testa med receptfria tabletter från Apoteket som heter Dimetikon. De gör att gaserna man alltid har i tarmarna inte märks.

starhawk
0

#6: Fast är det för mycket gaser så gör det ont, hade själv det besväret innan jag på eget bevåg började käka Dimetikon, hade förfärligt ont i magen till och från, sen jag började med Dimetikon har jag ytterst sällan ont i magen och när jag har det är det mycket lindrigare än förr

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Wildrat
0

#7 Jo men jag tänkte att det var en billig sak att testa. Annars håller jag med, på mig gör gaserna också ont…

torhildur
0

Tack för tips!

Ska testa detta,..Glad Jag har ju inte ont,men om magen bara är tyst på natten och jag får sova så…