Varning! Senap i majonnäsen!
Nä det är inget recept utan en varning från Coop att deras Äkta majonnäs i tub, 260 gram, kan innehålla senapsfrön trots att det inte framgår av innehållsförteckningen.
Eftersom det tydligen finns senapsallergiker och många här kanske köper just den majonnäsen så härmed vidarebefordrar jag varningen.
Den som köpt en sådan tub kan lämna tillbaka den i en butik och få pengarna tillbaka, skriver Coop i ett pressmeddelande.
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se
Borde klistrs sådant som denna tills vidare.
Och se till så det är bra titel.
Vet inte vad men kanske
Varning!! Senap i majonäsen, tillverkare coop.
Vad vet jag.
Fixat!
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se

Vi kör Kavlis.
Ak inte till Frankrike da, dar har de alltid senap i majonasen, ackligt!

Kanske du ska besoka fler stallen i Frankrike nasta gang :0)
… det finns manga som inte har senap i sin majonnas, sarskilt soderover :0)
Majonasen var inhandlad i Paris dar min sambo bodde i nagra ar.

Vad jag menade ar att du kan inte doma ett helt land och dess mat pa ett exempel.
Det finns manga olika varianter pa mat; aven mindre affarer kan ha egen fabrikation utav konserver, som t.ex pate campagne fran olika lokala producenter.
Hmmmm, jag har alltid senap i min majo…. Antingen fransk Dijon eller polsk sarepska….
Får det rätta syrlighets-stinget då…
Trodde faktiskt att det alltid var senap i all majonnäs 

Har ar en artikel pa franska som forklarar att enligt 'the purists' sa ska AKTA majonnas goras UTAN senap:
Japp, läste förvisso franska i tre år men ja inte fastnade det något vidare……
Kan du hjälpa mig? 

Det star bara att enligt purister (svenskt ord? … later litet misstankt) sa ska akta majonnas inte innehalla senap. Se'n ger de receptet for att lyckas med majonnas: separera gula fran vita, vispa gulan alltmedan man stralar forsiktigt ner oljan. Man kan ocksa lagga till saften fran citron for att fa battre volym och sa ska man krydda efter smak.
Det papekas att det ar valdigt viktigt for att fa till en bra majonnas maste man vispa kontinuerligt och jamnt, medan man haller i oljan.
Alltsa star det ingenting revolutionerande i texten, bara prat om en vanlig majonnas som de flesta (icke-masochister) nu gor i en blender istallet for att jobba tills armen domnar, och man till slut tappat all lust att ata majonnasen om den na'n gang blir fardig :0(
*lol*
Men jag tyckte det stod något om vinäger också. Jo, jag förstod receptet, tro't eller ej (trodde knappt det själv) till viss el faktiskt, men helt säker på om det var rätt visste jag ju inte 

Du har sa ratt, jag glomde bort att saga att man kan satta till ett par droppar vinager for smakens skull :0) Det varsta ar att en smakrik rodvinsvinager ar oftast valdigt mork i fargen och jag tycker att det missfargar mer an det ger i smak (min kommentar)
En vitvinsvinager smaksatt med t ex tarragon skulle kanske inte vara sa dum … sjalv anvander jag mest citron for att halla majonnasen ljus och fin i fargen …
Vitvinsvinäger kör jag oftast med, plain and simple 

Vitvinsvinager blir nog for frant … om det inte ar na'n speciell som champagne vinager.
Nja, den är ganska mild i smaken så det blir inte särskilt fränt här inte.
Min majo är ganska omtyckt av stora som små, unga som gamla…själv tycker jag den smakar bättre än köpevarianten. Närmast i smaken tycker jag den är den som man köper i hink till storkök….

Ja, det beror ju helt pa vilken vinager det ar. Har far man ga till en specialaffar om man inte vill ha den som folk anvander for att avkalka karaffer med :0(
Visst, hemgjord majonnas ar bast :0)

Eh.. klart det e senap i majonäsen.. annars är det inte äkta majonäs!
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Darom tvistar de larde :0) Sag du min lank?

Läste bara en termin Franska!
Annars så är det normalt med senap i majonäs,, men kanske inte för purister då?
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
Hmm, jag bor i London och dar ar man nog purister - britterna ar ju helt galna i sin "mayo". 

Jag använder ättika och citron som syragörare i min majonäs. Ofta helt utan senap, trots att nästan alla recept har den ingrediensen - dock inte för att jag är nån "purist", utan för att det är enklare att utesluta (lat?).

'Vanligt' kanske ar ett battre ord an 'normalt'? :0)
Majonnäs av talg är den finaste enligt mig och slår t.o.m. den, med rätta, hyllade bearnäsen. Hittade ett tips på att genom att tillsätta lite yogurt i majonnäsen så förlängs hållbarheten eftersom de goda bakterierna håller dåliga borta.