Känner mig äcklad av kött.. =/
Jag har ätit denna kosten i om¨gångar, men nu sista gången i 1 månad, har gått ner nästan 10 kg.
Men nu till mitt problem. Jag kan inte längre äta kött, de växer i munnen, jag mår illa av tanken på o äta de..
Någon annan som haft samma problem?
Förslag på vad jag ska äta tills jag kan äta kött igen?
Vill inte bagatellisera, men jag hade en period under omställningen, efter några veckor, då jag tyckte maten var riktigt oaptitilig. Tänkte då att det troligen var tillfälligt, för jag har älskat kött ända sedan jag var liten, så där kunde inte felet sitta egentligen.
Så jag käkade på. Vissa måltider var rena tvånget. Sen gick det över och nu är jag galen i kött igen.
Har du ätit väldigt strikt?
På sistone har jag infört större mängd (än tidigare) grönsaker i kosten och upplever att matlusten ökat massor. De olika smakerna lyfter varandra.
Hoppas du hittar en lösning.
Jag äter stikt, enda grönskaen är broccoli o de e kanske 1 ggn i vekcna.
äter bara kött, fisk, kyckling, ägg, bacon, o smör annars.

Oavsett kostmodell skall man variera sig, dels för att mat och ätande skall vara något trevligt och även för att man skall få i sig alla olika näringsämnen.
Det är bara ett fåtal som behöver använda väldigt strikta dieter, så frågan är varför du äter så extremt, finns det fog för det?
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
Är inne på samma som Zepp..
Skulle du kunna äta mer varierat? Reta matlusten lite mer?
Sallader.. matiga förstås, men ändå, soppor, gratänger..
Jag har alltid varit enformig. Innan om jag gjorde lassagne åt jag de 1 vecka, samma med tex paj eller korv stoganoff, gör stora omgångar o äter samma mat till lunch o middag i flera dagar..

Altså.. jag tror att många fler skulle tappa matlusten om de gjorde som du gör.
Samma mat två dar i rad är iallafall gränsen för mig, fast då är det bara midagsmaten som är samma.
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
Jag får testa att variera mig kanske.
Men det är egentligen inte matlusten jag tappat, bara lusten till kött..
Kokade blomkål ikväll o de gick bra, samma sak med turkisk youghurt..
Jag kan också äta samma flera måltider i rad, men generellt är det bra att variera.
Det du beskriver liknar min svacka som jag beskrev ovan. Jag kan också hamna i icke-matlust om jag äter för snålt en längre tid.. konstigt nog.
Har du kollat att du äter tillräckligt?
Jo, jag äter ordentligt, de va de första jag kollade..
Men ska testa med lite mer grönsaker o mer varierat..

Jag tror att många som tappar aptiten på lchf-kost tappar den just på köttet. Ofta känner man att man ändå skulle tycka det vore gott med annan mat (med mer kolhydrater) men eftersom man inte tänker den tanken tror man att man helt ocn hållet tappat aptiten. Så lite mer kolhydrater, som sagts ovan, är ingen dum idé alls.
"Every point of view is a view from a point."
Eller ät LCHF-vegetariskt då och då: http://veglchf.wordpress.com/alfabetiskt-index/

När jag hade haft kräksjuka en gång så tappade jag lusten för rött kött, jag ville bara ha fisk, det pågick ett bra tag men sen så mer eller mindre tvingade jag mig själv att äta rött kött lite då och då, och nu är allt normalt igen, äter min fläskkarré med välbehag
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus
Ät mer fisk, skaldjur och ovanjordsgrönsaker. Själv äter jag många pannkakor/dag för jag har också svårt att äta bara rent kött. Mina pannkakor består av 2 ägg+1 msk pofiber+2msk kokosgrädde. Till det går det jättebra att steka champinjoner och bacon i småbitar och lägga på "pannkakan".
Pannkakan kan jag ha till tacokyckling också med lite sallad så smakar det inte så mycket kött men är kolhydratlågt! Även till rökt lax är den god. Testa! Lättgjort, bara att vispa ihop och steka i stekpannan.
Jag tröttnar inte alls på kött. Däremot ägg kan jag bli riktigt less på och jag kan bara äta dem i perioder.
Det är min paniktanke, att jag ska tröttna på ägg för jag äter ägg till allting. Äggpannkakor, äggmjölk, kokta ägg…tål inte mjölkprodukter så när jag är strikt LCHF så är det äggen som är både huvud och mellanmål!
#15 Äter du inte kött?