Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 6086 ggr
aussiemia
0

äggmjölk i kaffe

Jag har i massvis med år druckit äggkaffe, dvs 3 äggulor, vatten, smör kokosfett och 2-3 rågade skedar nescaffe. Det är okej, men inget mer liksom.

Till jul köpte vi oss en nespressomaskin med såna där kaplsar, poda eller vad man nu vill kalla det och herreminje! så gott kaffe det blir!

Nu gör jag äggmjölk som jag skummar i mjölkskummaren och blandar med den starkaste kapseln. O-M-G!!! SkrattandeSkrattande

Bofogad bild visar den modellen vi har.

aswedishsmorgasbord.com

lgunnestrand
0

Oj det måste jag testa! Vi har också en nespresso! Ägg mjölk har jag aldrig provat men om den går att skumma…ja då är der ju perfekt!

MonicaP65
0

Håller med, vilket kaffe det blir. Vi gör espresso till maken och espresso med äggmjölk till mig till emfikat varje em när han jobbar hemifrån. Det är såååå gott. Ibland är jag lite för lat att skumma mjölken men det blir supergott ändåTungan ute

Tove99
0

Hej!

Åh det låter gott! Har också Nespresso med skummare.

Vet att det står om recept på äggmjölk på tusen ställen, men det verkar variera lite. Ni som skrivit här ovan, hur gör ni er äggmjölk?

Mvh Tove

MonicaP65
0

5 ägg, 1 dl kokosfett (ibland med smak, ibland utan - gott vilket som), 1 krm vaniljpulver, 5 tsk sukrin melis, kokande vatten så det blir 1 liter äggmjölk totalt. MUMSIGT!

Om man vill variera smak kan man tillsätta t ex 1 tsk kakao, kanel eller kardemumma. Testa!