Hjälp en köttnovis
Jag måste säga att jag börjar tröttna på att bara gå i de färdigpackade köttstyckenas land. Man hittar alltid samma saker där. Ser jag något jag inte känner igen vågar jag inte köpa det, vet ju inte vad jag ska göra med det.
Det vore också ganska härligt att kunna köpa lite bättre fisk och kött över disk, det har jag ALDRIG gjort och jag vågar inte göra det för jag vet inte vad man ska säga eller vad jag ska köpa :(
Jag får med svansen mellan benen erkänna att jag är snart 22 år gammal och bott hemifrån i ett år.
Lite bashjälp, någon? 

Köper du över disk är det bara att fråga personalen, det är deras jobb och du får säkert många tips.
Instämmer med ovanstående. Fråga. De tipsar ofta gärna om vad som passar för det du tänkt, vad som blir gott och hur det bäst tillagas.
När jag flyttade hemifrån kunde jag knappt koka tevatten. I butiken där jag handlade var mannen bakom charkdisken lyhörd, när jag tvekade ställde han frågor och hjälpte mig massor.
Blir typ rörd när jag tänker på det nu.. 
Roligt att du vill förkovra dig!
Vilka färdigpackade köttstycken brukar du köpa? Bra att veta om man ska ge tips på något nytt att pröva.