Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: allt-om-lågkolhydratkost
Läst 4171 ggr
[YlvaP]
0

Vad dricker ni till maten?

Ja som rubriken lyder. Skrattande

Wildrat
0

Bubbelvatten.

[YlvaP]
0

Okej. Skall man vara försiktig med mejerier eller?

Aniara4
0

Kallt, friskt kranvatten - mums!

Förut drack jag alltid mjölk till maten och hade svårt att tänka mig nåt annat, men det är faktiskt inte så svårt att ställa om smaklökarna. Nu tycker jag vatten är det godaste som finns.

Med tanke på att ett glas mjölk ger ungefär lika mycket kolhydrater som jag äter på en dag är det liksom ingen diskussion.

MimLan
0

Det är sannolikt ingen slump att du gillar att dricka mjölk, det triggar många sockerkänsliga på. Så det handlar med andra ord inte bara om kolhydrater, utan även om vad ust du tål. Nötter, mjölk, yoghurt är exempel på sådant som kan trigga igång sug.

http://johannaskost.blogspot.com/2008/07/om-att-ha-matbegr.html

magma
0

Vatten. Är helt inne på samma linje som Aniara4:)

evion
0

vatten, mineralvatten, mjölk eller någon lightdricka vid enstaka tillfällen.

Pasi
0

Jag dricker när jag är törstig och äter när jag är hungrig (inte ska man dricka bara för att man äter, eller äta bara för att man dricker?). Sällan dessa stunder sammanfaller.Flört

dufva
0

Vatten till vardags och nåt glas vin till helgen Skrattande

[YlvaP]
0

#4 Jag dricker också vatten till maten. Tänkte bara på fettet som finns i om man skall dricka det. Så var tanken med frågan iaf.

nyborjare08
0

Tanken är ju att man ska äta när man är hungrig och dricka (vatten oftast) när man är törstig. Det finns inget "egenvärde" i att dricka fett, så att säga Glad Mejerier innehåller också oftast relativt mycket kolhydrater, så det är lätt att få i sig (för) mycket kolhydrater i ett enda glas. Dessutom kan det, som vissa redan har skrivit, trigga sötsug om man är känslig.

Har du läst den fastnålade tråden Vanliga frågor & svar? Det är en bra tråd att börja läsa i!

[ErikSvensson]
0

Det vore nåt, hälla upp stekflott i ett glas och dricka till maten. Men det ska du nog undvika… Skrattande

[YlvaP]
0

Nä jag har inte hunnit läsa den tråden än. Jag har så segt internet ikväll. Rynkar på näsan Tar så lång tid att ladda upp en sida.

KarinJ46
0

Kranvatten, mineralvatten, vatten med gurka i, vatten med citron i, emellanåt ett glas vatten med nån msk äpplecidervinäger i. Lite rödvin till helgen.