Köttfärs Pizza!
Jag måste bara dela med mig av min supergoda pizza jag gjorde med köttfärs som botten
(jag har inga exakta mått då jag är en "på en höft person")
1 äggula
100-300 köttfärs
Blanda färsen med ägget och krydda efter behag platta till färsen till en tunn matta på ett bakplåtspapper. In i ugnen en stund, den ska bli fast men inte välstek (helt torr typ) Vänd efter typ en kvart.
Lägg på de tillbehör du gillar och på med massa ost in i ugnen till den är klar.
Jag tog:
Ketchup, tomatpure, bacon, räkor, kantareller och massa ost kryddade med orogano. Slängde på ett lass bea när den kom ut.
Jag vet att jag kanske inte skriver så bra recept men men håll till godo.
Vilken ovanlig idé, haha! Kul att det blev lyckat, och tack för tipset:)
hehe! läs # 96
tyckte det var rätt udda och har inte kommit mig för att testa men… tjaaa, nästa gång kanske jag har kommit över det!
ja just det ja! Den har jag ju också sett!Då var det ju tredje gången gillt idag! Men… nej jag kan nog inte få den rätta feelingen för det där! Vet inte varför egentligen!!

Den ar en av de forsta 'pizza' recepten som dok upp pa internet listorna pa 90-talet … jag har aldrig provat eftersom jag inte tycker pizza (utanfor Italien) ar sarskilt intressant … undrar vilken procent av jordens befolkning det gor att jag hamnar i? :0) Ar redan i de omkring 5 - 8% som som har AB RH- blod …
http://lowcarbdiets.about.com/od/maindishes/r/meatzapizza.htm

Glomde saga att Laura forklarar hur pizzan gors pa grillen … enligt henne sa ar den MYCKET battre tillagad pa grill …
nä skulle jag bo i USA skulle jag inte heller vara intresserad av pizza, har ätit det där och det var sån där tjock botten… bläää. Men de vanliga tunna pizzorna här hemma tycker jag är dögoda!

Det, som allting annat har, beror pa var du bor na'nstans … det finns tusentals varianter, om inte mer, pa pizza har … bara i Chicago och New Yorks Little Italy finns det sa manga 'akta' pizzerior sa det maste vara svart att valja om man ar en pizzaperson … se'n finns ju alla dessa fastfood pizzas och dar kan jag ju tanka mig att de inte ar sarskilt lustiga att ata :0(

Vilken fetthalt hade du i pizzan?
Kan tänka mig att magrare färssorter är lättare att få mer "brödlika".

# tror att det var blandfärs typ 15-20%

Jag provade idag med en 8%-ig nötfärs utan ägg eller annat i. Bara lite salt efter första gräddningen.
Det gick väldigt bra. Det blev lite blött och jag tror jag ska byta bakplåtspapper mellan gräddningarna nästa gång.
Jag kavlade ut köttfärsen till riktigt, riktigt tunn botten. Jag gräddade den relativt hårt för att få den lite seg och det gick bra hållbarhetsmässigt att äta slices men lite blött som sagt.
Jag provade med en tomatsås, mozzarellaskivor och lite förmicrad bacon.