Mildareklamen-får man göra så?
Milda har en ny reklamfilm och jag sitter och retar mig varenda gång den går. Dom säger att Milda innehåller livsnödvändiga fetter för att barn ska kunna växa och utvecklas. Flytande milda som bara innehåller en massa skräp och tvärt om är skadligt för barnen. Grrrr!
Håller med dig! Fruktansvärt när man använder sig av barn i reklam på det sättet. Genast får man en massa föräldrar med dåligt samvete som tycker att dom ska ge det "bästa" matfettet till sina barn för att man vill vara en bra förälder.
Inget att bry sig om… det är bara en "dödsryckning"…! 
EDIT: tryckte visst på skicka lite för fort. Tyvärr blir väl en och annan lurad tills ryckningarna upphör.
Ja man kan inte annat än bli förbenad .
Ica reklamen har med blivit iriterrande med tanke på vad barn lär

Ful metod att "spela" på människors samvete eller rädsla - men det är ofta så propaganda förs; rädsla får ju människor att sluta tänka, och då kan de normalt inte heller ifrågasätta budskapet.

Skrivet i fel forum

Dom är väldigt slipade och passar sig numera väldigt mycket för att ljuga.
Däremot vrider dom sanningen, så långt det bara går utan att gå över gränsen och berättar naturligtvis ingenting som kan få konsumenten att tro att det finns något att invända mot produkten.
Jag har en dotter på 6 månader och till och med på BVC rekommenderar de att man tillsätter flytande margarin i barnmaten om man lagar själv.
Här hemma blir det osaltat smör istället!
Det är väl sällan som reklam är helt ärlig överhuvudtaget?
¨#7, det är sjukt! Jag vet många småbarnsföräldrar som tror blint på BVC och aldrig skulle våga trotsa.
Grejjen är ju den att Mildareklamen inte ljuger, den talar bara inte om hela sanningen. Omega 6 ÄR essensiellt och margarin är fullt av det, bara det att nästan allt annat med fett också innehåller omega 6. Man behöver alltså inte bekymra sig om det, inte ens på LCHF-kost (finns i bla smör, kött, majonäs, nötter).
Reklam går väl ut på att förvränga och försköna verkligheten, det gäller att ta den med en stor nypa salt.
#11 det finns rätt många människor som inte tar reklam med en nypa salt. Om alla gjorde det skulle den snart dö ut.
#12 Reklam fungerar även undermedvetet, vi blir manipulerade utan att vi vet om det därför är det bäst att undvika reklam helt.