Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-livsmedel
Läst 3629 ggr
Gojkan
0

Vaniljstång

Hej

Är det någon som vet hur det är med äkta vaniljstång?

Vaniljsocker är ju naturligtvis rena giftet!

Mervi
0

Jag brukar använda den äkta, men hittar inte några uppgifter hur kolisarna ligger till, men det är som krydda man använder den så jag tror att det går bra.

Tanten
0

Det är tur att jag är född utan vett att skämmas. :-))))))))))))
Ni är så renläriga och ambitiösa

Jag startade också otroligt ordentligt efter boken och det funkade en stund, men sedan kände jag att så där mycket fett klarar jag bara inte av. Det blir för många kalorier och efter ett tag började jag gå UPP i vikt igen.

Nu har vi ändrat litet åt GI hållet, men bara litet och nu börjar vågen, om än motvilligt röra sig åt rätt håll.

Betr vaniljsockret så erkänner jag utan att rodna det minsta att jag tagit en tesked ibland. Menar inte att det gör vare sig från eller till i de små mängder vi talar om. Viv la differance. Skönt att vi är olika.

Tror det är viktigt att våga prova sig fram. Det som är "rätt" för en kanske inte är det för en annan. Det viktigaste är ju att vi mår bra och framför allt bättre än vi gjorde innan.

Margareta
0

Precis rätt Tanten så är det!

Vi skall dessutom inte sila mygg när det finns elefanter.

Det enda trista är att en del av oss måste även ta itu med myggen när vi är klara med elefanterna…. men den dagen den sorgen.

Numer pensionär i Nynäshamn

Gojkan
0

Det var  inte för att vara renlärig eller ambitiös jag frågade utan mer för att få veta att öm jag  gör något dumt när jag använder vaniljstång, som jag brukar. Tycker det är mycket godare än vaniljsocker

zeretki
0

GOjkan, jag ska prova med vanlig vaniljstång! :) Jag får inte använda socker nu så vaniljsocker är helt ute för mig.

Men hur gör man med stången då? Krossar eller kokar?? Hur får man ut smaken?

Gojkan
0

Klyv den på längden. Skrapa ur fröna med en kniv.

Koka med frön och stång

hemul
0

Det smakar utan kokning också faktiskt. Till min stora förvåning, ska jag tillägga. Gör shake ibland i mixern med en liten bit vaniljstång i. Det är väl finfördelningen som gör't.