Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: allt-om-lågkolhydratkost
Läst 2019 ggr
elenor
0

Intressant diabetesforskning

http://www.medfak.lu.se/nyheter.php?katid=52&Tabell=artiklar&Id=1033&Mera_tack=1

Ny forskning om diabetes och fetma!

Det verkar som om dessa två problem har mycket gemensamt.

Pasi
0

Metabola syndromet kallas tillståndet som ger diabetes, fetma, åderförkalkning, hjärtkärlsjukdomar samt benskörhet.
Eftersom det aldrig är fel på kostråden så måste det sitta i generna….Skrattande

Mervi
0

Det blir lite lättare för att skylla ifrån sig, det är generna inget att göra åt….Flört

navarro
0

Generna kommer ju ifran familjen och det gor val sakert matvanorna ocksa! Det sitter sa djupt och om man haft och sjalv varit en medveten förälder for att inte skada sig sjalv eller barnen, har man ju hamnat i alla fällor som lagts ut overallt. Det skulle ju behovas mindre medicin om man talade om sanningen och det skulle ju bli mindre vinster for foretagen och farre presenter av tacksamhet for att man ordinerat just denna medicin.

Margareta
0

Jag kan sträcka mig att tänka så långt att vi har olika disposition, men vad som är genetiskt och inte överlåter jag åt andra. Jag och mina bröder har samma föräldrar, men vi är sinsemellan olika disponerade… eller hur man skall uttrycka det.

Numer pensionär i Nynäshamn