Hur många ägg?
Jag har provat förut och mådde jätebra tills jag efter nån månad fick yrsel och andra besvär. Jag försökt nog öka på kolisarna då men det gick inge vidare och så drog livet iväg……
Den här gången är utgångsläget lite lugnare vill slipa sötsuget som visserligen inte alls är i panikbranchen men ändå och gärna gå ner kanske 10 kilo om det går.
Nu har jag iallafall lite oplanerat börjat och provar lite olika intressanta recept utan att bli alldeles för arg på mig själv när det blir en bit choklad eller lite för många nötter.
Men sedan jag provade har det ju börjat röra sig oopsies och äggmjölk över hela sidan det kan man förstå och förmig som inte ska äta mjälk helst är det toppen!
Men var går ägggränsen för en dag har blivit 6 redan idag.
Jag misstänker att som med allt så kan det bli för mycket..
Jag gjorde mina oopsies utan philadelfia blev som amrikanska pannkakor gott!
ojoj det blev långt men frågan var ju kan man äta för mycket ägg på en dag?

Ptja man skall nog inte äta mer än 20 ägg med smör om dagen, det blir cirka 2000 Kcal och äter man för mycket går man upp i vikt ju!
Annars så kan du nog äta ägg tills du blir le på dem.
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
Håller med Zepp helt. Jag ligger på 10-12 om dagen. Inga problem, snarare tvärtom.
Jag håller med, tills du blir mätt/ trött på det.
Jag äter alltid 3 till frukost, sen kan det bli mer i matlagning, eller en äggmåltid till. Snittet är väl 4-5 om dagen kanske. Och de är stora goda!

Tack då så då kör jag vidare!

Det är fullt möjligt att leva länge på bara ägg, vatten och en multivitamintablett. Det har jag gjort i omgångar.