LChf för tjejer ny kokbok :(
Hej det har kommit en ny kokbok.
En kokbok för tjejer.
En LCHF kokbok dessutom.
Ursäkte men det känns bara så haha.
Vad skall man säga, Namnet är: LCHF för tjejer.
Killar eller män kan alltså inte äta enligt LCHF eller inte laga maten i boken.
Tycker det är trevligt när personer gör bocker eller filmer och helt enkelt bara vill få 100 kronor av de möjliga 200.
Genom att välja målgrupp på detta sätt väljer man bort 50 % av sin ev målgrupp och således 50% av sin potentiella vinst.
Nu skall inte jag vara den som är den men hur tänker man? Hur tänkte dom?
Vill man inet göra en vinst?
Boken verkade trots allt väldigt bra.
Hoppas de kommer med en uppföljare LCHF för killar.
Så de fångar in hela målgruppen.

Haha.. tror Skaldeman var först med sin "Ät dig ner i vikt" för gubbar!?
Det är vad jag förstår mer medelhavstuk i den nya boken, fräsha grönsaker o sånt.. bara bra med bredd, faktist.
Alla kanske inte är så förtjusta i ägg o bacon på längden o tvären.
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
:) visste inte att han hade dragit ett sådant race.

Boken är nog mer riktad till dom (ofta tjejer) som har svårt med en fet biff och bea. Dom som fortfarande är lite rädda för fett. Då funkar nog grillad fisk med sallad och olivolja lite bättre.
Synd om killar som inte "får" läsa boken eller synd om tjejer som inte får äta entrecote?
:D
Var hittar man fet biff? 
Nu har jag provläst i boken. Jösses så torra och trista de där pannkakorna ser ut! Ska det där vara HF?

Man köper sydamerikansk biff med kappa.
Grädden man tar till pannkakorna!
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
Jag stör mig också på titeln eftersom många tjejer, inklusive mig, tycker om fet mat och bacon till frukost etc. "LCHF på medelhavs vis" hade vart en bättre titel.
Har inte tittat i boken men jag tror den skulle passa min svärmor, hon är normalviktig men har någon begynnande/återkommande diabetes som lurar från en graviditet för 25 år sedan eller något sådant, har inte riktigkt förstått. Hon äter medicin för det som jag tror skulle vara helt onödigt om hon gick över på LCHF, men hon är fortfarande lite fettskrämd och hon säger att hon aldrig skulle klara sig utan sina kolhydrater till måltiderna.
Någon som läst boken och tror att den kan passa lilla svärmor?
Jag har boken och den är verkligen en läcker presentbok.
Lars-Erik har skrivit en bra inledning om hur kosten fungerar med diabetes - ni som läst något av honom innan känner igen hans något torra humor med glimten i ögat. Den roar mig.
Catherine lagar maten som är en fröjd för ögat, precis som i alla Catherine Schücks kokböcker, omgiven av sina väninnor. Hela boken är präglad av väninnemys även om jag ser att Lars-Erik och kanske någon mer man får vara med när det bjuds till bords.
Självklart finns det män som uppskattar både maten och boken, men den lyser "hej-ge-bort-mig-till-en-väninna-du-håller-av-istället-för-vinflaskan/blommorna".
Numer pensionär i Nynäshamn

# 11 Klokt skrivet, Margareta.
Marknadsföring är komplicerat. Döper du en bok till "LCHF-kokboken" så kan teotetiskt sätt alla som kan tänka sig att köpa en kokbok köpa den.
Är det mest män eller kvinnor som köper kokboken? Antag att det är mest kvinnor som köper kokböcker. Då kanske det inte är så viktigt att en kokbok tilltalar ev manliga bokköpare. En bok som vänder sig till tjejer kan kännas attraktivare för en tjej att köpa eftersom den känns mer "rätt" än en allmän kokbok. Alltså kan "kokbok för tjejer" sälja bättre än "kokbok för alla" eftersom den är direkt riktad till målgruppen kokboksköpare.
#12 Tack
Numer pensionär i Nynäshamn
Många tjejer går ju ner i vikt först när de minskar något på fettet. Inte alltid men ibland föredrar ju kvinnor mindre fett och mer grönsaker. Jag och många i min omgivning gör det. Men sen är vi ju alla olika!
Recepten tycker jag är sådär, inget uppseendeväckande eller ' Aha! kan man göra så'. Däremot tycker jag litsfelds inledande text är väldigt bra. Trots att jag läst så mycket om kolhydrater och insulin var det många kronor som ramlade ner.
#14 Jag har nyss köpt boken och fick ett riktigt "aha" över att man kan göra smotheies på avokado. Har precis druckit en och den var underbar.
Sen så tycker jag rawfoodkexen ser intressanta ut. Saknar hårt bröd och tror det där kan vara toppen att ha med sig när man ska iväg.
Boken är annars mysig att bläddra i och även som present så från mig får den 4 kokospaket!
.