Vi som tjurar.....
Tack alla ni som skriver så roligt och informativt!
Så att sånna som jag som har en sopig dag kan läsa om en massa annat i allafall…
Eller finns det en tråd för tjurighet?
Du får väl starta en?
Varför tjurar du??
mezza har väl just startat en? 
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se
Får man va med i den här tråden om man tjurar bara ibland? 
Hade en tjurdag igår. Inget var bra. Jag kände mig tjock och svullen, min dotter var sjuk och hemma från skolan, solen visade sig inte på hela dan. Har fibro och den sög igår, hade skurat golv i förrgår och trots extra medicin blir jag liggande… Gjorde kycklingspett i ugnen och dom blev torra. Lika bra att sova tidigt.
Vaknade idag, solen försöker ta sig ovanför horisonten, 2 cm mindre i midjan och 4 cm mindre runt höfterna än i förrgår! Ska luncha med en väninna idag. Idag ska jag inte tjura! 

Vad innebär det egentligen att man tjurar?
Fick en hemsk känsla av att det är något jag missat i livet
Kanske har jag aldrig tjurat öht eller åtminstone inte på rätt sätt
Är det bara en sinnesstämning eller beter ni er på nåt speciellt sätt under tjurighetsattacken?
Inom sporten talar man ju ibland om att man vinner på ren tjurighet och där verkar det ju som något positivt 

Eftersom jag inte är tjurig i dag så kan det va lite svår definerat..
Men det är nog att livet djävlas och alla föresatser och drömmar man har bar vill sig inte….
Fast för mig är det bästa att det oftast går över så småningom och en sån här dag med slsken gör ju som dom säger att se sker från den ljusa sidan.
Så idag njuter jag av att inte tjura.
Men dufva det kan ha med envishet att göra….man vill helt enkelt inte ge upp även om oddsen säger DET GÅR INTE.
Klart man måste få tjura ihop ibland.
Tror min definition liknar din mezza. När allt j*vlas och inte vill sig!
Om man låter sig själv tjura en stund, så återkommer det goda humöret fortare, än om man slätar över och är "duktigt tolerant".