Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: off-topic-ot
Läst 7878 ggr
Ron-Jag
0

Säljes D-vit. 50.000 IE

Hej,

Jag har nyligen kommit hem från USA där jag köpte på mig en del D-vitamin (D3). Insåg nu att jag har köpt på mig för många burkar med tanke på hur länge dom räcker. Jag har 2 st burkar över om någon är intresserad. Först till kvarn…

Det är 180 st kapslar med 50.000 IE i varje burk. Bäst före datumet är 5/5 - 2013. Burkarna är självklart fortfarande förseglad med både yttre och inre försegling. Jag säljer dessa för 450:-/ st + frakt. Har någon vägarna förbi Kista Centrum (norr om Stockholm) mellan 07.00-15.00 så slipper man frakten (och risken att burken försvinner i posthanteringen).

trollius
0

Jag skulle väl kunna släntra förbi där:)

Hur kan jag kontakta dig?

Ron-Jag
0

Hej,

Jag PM:ar dig.

//Camilla

kitabu
0

Vilket märke är det?

Helena Hesselmark

Ron-Jag
0

Det ser ut som att dessa 2 burkar redan är borta nu, om ingen ångrar sig.

Märket är David's Choice.

Qamilla
0

Ångrar sig någon så vill jag gärna köpa en burk.

[ErikSvensson]
0

http://www.applehealthfoods.net/shop/product_view.asp?id=1390292&StoreID=9468956E574944268DFC4C72B33A1B61&private_product=1

Där kan du köpa det annars, 250:- + frakt. Har beställt nu och återkommer med leveranstid och annat (8-10 arb. dagar skrev dem.)

Erik

Ron-Jag
0

#6. Tack. Såg att det var mycket billigare att köpa på nätet än i butik i USA (i USA så tillkommer ju även momsen). Vad fick du betala i frakt?

Hoppas att den kommer fram. Har hört flera på nätet som köpt via nätet utomlands men som har fastnat i tullen eller kommit bort i posthanteringen.

[ErikSvensson]
0

Frakten vart 50-60 kronor eller nåt sånt om jag inte minns fel. Köpte 2 x 60 av nån anledning, men det gör inget. Glad Tror inte att moms och frakt kommer till om ordervärdet är 500kr? Eller så är det bara om det skickas som gåva? kommer inte ihåg, men momsen på livsmedel är väl 12,5% eller nåt + lite tull. Det blir nog inte så dyrt i slutändan med tanke på att de inte är så dyra/livsmedel, återkommer så fort de anländer.

Senast jag beställde DVD-skivor från Kanada så vart det fruktansvärt dyrt.. 900 kostade det med frakt och allt där borta, sen vart det en 250 spänn moms + frakt i sverige + tull.. slutade nog på en 1500-1600 kr totalt, usch.

Erik

Ron-Jag
0

I USA så anges alltid pris utan moms, så köper du dessa i en affär så lägger butiken på den amerikanska momsen när du ska betala.

Har också för mig att om man beställer något under 200:- så behöver man inte betala svensk tull och moms. Men beställer du över så lägger dom på svensk moms och tull.

Eftersom dessa är så mycket "starkare" än vad som är tillåtet i Sverige så kan man förlora dom i tullen. Hoppas att dina kommer fram nu då. *Håller tummarna*

[ErikSvensson]
0

Fast det är ju inte illegala preparat och sen finns det väl ingen maxgräns på D-vitamin i Sverige väl? Finns bara rekommendationer såvitt jag vet? Glad 

Erik

kitabu
0

Ron jag jag har beställt liksom flera med mig. Det tillkommer varken amerikanske eller svensk moms och frakten var inget att tala om. Det tog mindre än en vecka att få dem.

Helena Hesselmark

[ErikSvensson]
0

Vilken sida?

Erik

[ErikSvensson]
0

Japp det är där jag beställt ifrån, och det fungerade fint för dig? Vore skönt om det vore så. Flört

Erik

Ron-Jag
0

#11. När du är i USA och handlar i en butik så lägger dom på moms på priset som står på prislappen. Kanske var jag inte tydlig med min kommentar.

[ErikSvensson]
0

Såhär skriver tillskottsidan:

State sales taxes are applied to all shipments within our home State. Sales taxes are not applied to shipments for destinations outside the State. State tax is charged in accordance with the law and all tax collected is remitted directly to the State and is not kept by this Store. If you have a question about sales tax, please contact the store via e-mail, phone or at your next visit.

Erik

kitabu
0

Apple Health Food ligger i Californien.

Skall deras produkter skickas till Sverige lägger man inte på moms.

Helena Hesselmark

kitabu
0

Mail från försäljaren:

Your order would be shipped using USPS Global Priority Mail. For 1 bottle of any D-3 50,000IU would be $12.95 sent in a Small Flat Rate box. That box can hold 3 of the 60 or 2 of the 120 or 180 for the same $12.95 shipping rate.
Please be aware that we are unable to track international orders. Your order would arrive in 6-10 business days.

Please note if customs rejects your order for any reason, we will reimburse the cost of goods (not freight) when the order is returned to us.

Valerie Rodrigues
Store Manager

Ron-Jag
0

#17. Precis som jag skrev. Är man i Kalifornien och går in i butiken så lägger dom på moms.

[ErikSvensson]
0

Fick min 'invoice' eller kvitto idag, ett hett tips är att beställa med E-kort då dom verkar sköta dragningen av pengarna manuellt, d.v.s med ett kvitto och signatur. Signaturen som jag lämpligen ska skriva har dom skrivit vilket känns sådär säkert.

Handlar i och för sig mest med temporära E-kort på nätet för att vara säker på att det inte dras mer pengar än man aktiverat. Better safe than sorry! Glad

Erik

[ErikSvensson]
0

Jösses vad fort det gick. Beställde förra torsdagen och dom kom fram idag, två arbetsdagar totalt. Det vart ingen extra tull, moms eller frakt så totalt kostade tabletterna runt 180:- och frakten 70:-. Bara att beställa på! Flört

Erik

yvonnel
0

Hej!

Vilken bra grej!!!

Jag har försökt efterlysa bra D-vit. flera ggr. på olika bloggar, men ingen respons, åsså kommer detta, helt jättebra. Men jag har köpt i sprayform här i Sverige - tyvärr väldigt dyrt, 175 kr /flaska för motsvarande 1 mån. förbrukn.

Det jag hoppas på nu är att det stämmer med Dr.Mercola´s påstående att man absorberar bättre via munnens slemhinnor.

Dr.Mercola´s hemsida var jag inne på i förra veckan och då visade det sig att dem hade sålt helt slut på sitt lager och som det verkade till deras stora förvåning så något bra kanske det är ändå.

Hoppas att länken ligger kvar så att man kan hitta den nästa gång behov uppstår.

yvonnel
0

Nu har jag varit inne på deras hemsida och hittade D vit i sprayform där också. Dock blev priset ungefär detsamma som jag betalade, så nu återstår bara att finna ut om det gör någon allvarlig skillnad mot förut. Hoppas ju på det förstås och att ni alla vill uppgradera era erfarenheter.

Hälsar

Yvonne

yvonnel
0

Nyss beställde jag på företagsadress som Kitabu rekommenderade. dom hade inte jättestort sortiment men det kanske är bra, kvalitet på mindre antal prod?

Jag har ttidigare handlat på Puritans Pride, helt OK produkter men shippingtiden var helt otroliga 27 dagar, hoppas detta går fortare.

bustas
0

Innehåller varje kapsel 50 000 IE eller är 50 000 IE hela burkens innehåll?

MimLan
0

#25 Per kapsel. Per burk hade gett rätt meningslös dosering.

Aliki
0

Om jag förstår sidan  rätt:

5000 ie / kapsel (serving)

180 kapslar /burk (6månaders förbrukning??)

extrapris just nu 10,39 USD + frakt på 12,95 USD som Kitabu skriver

Borde bli betydligt billigare än burken jag köpte på Hälsokost, ca 160:- för en burk med 90 kapslar á 2000ie  (1,5 månads förbrukning?)

Altså enligt mina beräkningar under 250:- totalt för 2 burkar á 180 kapslar och 1 fraktavgift för ett helt års förbrukning…

Eller…?

bustas
0

MimLan: Jo jag trodde väl så, men samtidigt tyckte jag 6 000 000 IE per burk var ganska häftigt. Det skulle räcka mer än 3 år för mig om jag tar 6000 IE per dag. Vilket jag gör vintertid.

[ErikSvensson]
0

Det beror på vilken du väljer. Den på 50 000 enheter/tablett kostar i princip samma och det räcker ju att ta en sån varje/varannan vecka för att få i sig D-vitaminet. Glad Blir väldigt billigt om man jämför mot 2000-kapslar.

yvonnel
0

#27#28#29 ?#?#?#

Hantera inlägg

Apple Health Food bjuder på frakten vid den första beställningen. Jag har beställt styrkan 50.000 iu vit.D/180 st. kapslar.

Det kanske är farligt lätt att överdosera, någon som vet hur man ska tänka?

Kanske 1 kapsel/v eller kan man ha en djupgående brist som kan repareras och om isåfall den bristen har orsakat en massa dåligtmående, tex. fibromyalgi att det också kan gå tillbaka?

Hoppas det är någon som vet och ev. kan hänvisa till någon forskning/utredning som är förståbar för lekmän.

[ErikSvensson]
0

Utan att mäta dina D-vit nivåer så blir det nog bara gissningar här. Slår du ut 50 000 på en vecka så blir det ca. 7100 enheter/dag, sålänge som du inte äter massa D-vitamin utöver detta så blir det inte några farliga mängder. Däremot om du kör oftare så kan det vara värt och kolla upp dina nivåer emellanåt.

Libbe7
0

Köpte precis en likadan burk på Ebay. 205.40 blev det med frakt.