"Däckad"
Idag fick jag jag en form av blackout.
Jag anstränger mig just nu för att hålla nere kolisarna minimalt och det har gått rätt bra.
Men idag åt jag, (pga jag tyckte synd om den man som så stolt ville visa sina få bakkunskaper
.) en halv kaka (typ småbröd-kolakaka). Efter ca 10 min fick jag en sådan blodsoker dipp så jag nästan somnade! Jag har vid några andra tillfälle märkt detta men då inte riktigt kunnat koppla ihop det med matintag - men idag var det så uppenbart.
Det var en obehagklig upplevelse - jag fick verkligen anstränga mig för att inte somna!
Är det någon annan som har haft samma upplevelse?
Ja samma här, inte så starkt dock (men
sedan är jag inte så strikt som du heller)
Japp! Efter ett 95-årskalas hos min kära gudmor (var omöjligt att tacka nej till de hembakade kakorna) blev jag så sömnig att jag knappt kunde köra hem. Trodde jag skulle somna bakom ratten kl 16 på eftermiddagen. Den kvällen tillbringades halvsovandes framför TV'n men nästa dag var jag tillbaka på banan igen. Kände mej nästan lite spyfärdig efter alla kakor 
Ja, känner igen mig! fast det behöver inte vara sockrade kakor… pasta har samma inverkan på mig.
Ja, se den kärleken, den kärleken!
raphanus
sajtvärd på Språk iFokus
medarbeider på Karbohydrater iFokus
För ca ett år sedan tog jag en banan när jag var på kurs ioch de stod ett fruktfat framme.
Trots att kursen var intressant så fick jag kämpa för att hålla ögonen öppna!
#6 Innan lchf åt jag mkt kolhydrater och då var det så för mig varje eftermiddagsföreläsning
Det tog dock lång tid innan jag kopplade varför det blev så

Nar jag var vegetarian at jag mycket vindruvor, sarskilt pa lunchen … gissa om jag var dimmig pa eftermiddagarna?
Jean-Pierre som ar fran sodra Frankrike anser att behova en siesta ar normalt … jag kan halla med om det pa heta sommareftermiddagar i Sydfrankrike men i svala Minnesota?
Ha, ha vad trevligt att se att det inte var något fel på mig. Istället tolkar jag det som om jag verkligen har fått ner mitt kolhydratsnivå!
Det är även lättare att verkligen stå emot "frestelser" när jag vet vilken reaktion det ger.
Jag undrar om man nu råkar ut för det igen (dvs äter något jag inte bör…), kan man då motverka effekten med något? Äta något annat för att stabilisera nivån? Som någon form av motgift….Nån som vet?