Köttsugen "vegeterian" av lchf?
Jag har en fråga angående att vara vegeterian och äta lchf. Har blivit väldigt sugen på kyckling (som jag inte har ätit sedan jag blev "fiskvegeterian" för 7 år sedan…)
har en tanke om ifall detta kan höra ihop med att jag med lchf har börjat äta mkt mer protein (och animaliska råvaror).
Vet inte om detta är jätteknäppt tänkt men kan det vara så att man blir mer sugen på protein om man vänjer sig vid att äta mkt av det? och att detta kan få en att bli sugen på kött fast man inte äter det? Eller beror det kanske på att jag har fått en annan syn på köttätande och innan anske "förträngt" mitt sug efter tex kyckling (som var favomaten innan jag slutade äta kött) Eller får jag i mig för lite protein tex som gör att jag blir sugen på det??

Lite knäppt låter det iallafall, men jag tror mer på att du ändrat synen på köttätandet?
Iallafall så måste vegetarianer äta lika mycket eller mer protein än köttätare då det är essentiellt.
Kyckling är himla gott, så det behöver du inte bekymra dig om, om något fettsnålt.
Och om man lägger ihop vad du själv skriver, det var din favoritmat tidigare, du har ändrat syn på köttätande så då är det väl inte så konstigt om du längtar efter det?
Annars så är ägg och ost bra livsmedel för ovolactovegetarianer.
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Eftersom du redan äter fisk så finns det inget hinder att hoppa över. Kan det vara så att du mentalt inser vilket som är en hållbar föda; din kropp försöker säga dig något :)
#1 ja, jag tror att det kan vara som du säger. Tack för länken :)
# 2 ja det är så jag också känner/har känt innan också. Eller snarare har jag funderat på att sluta med att äta fisk men inte lyckats. innan jag blev vegetarian älskade jag kött.
Vad var anledningen till att du inte ville äta kött längre?
Jag är en fd vegetarian som fullkomligt frossade i kött när jag väl började äta det igen. Fick inte nog!
#4 Etisa skäl, och mkt pga att jag influerades av en kompis som var "fiskvegetarian"
#5 hehe så var jag förut när jag åt kött :P
Har faktiskt smakat lite kyckling nu, mumsigt. vet dock inte hur mkt jag vågar äta för jag är rädd att jag får ont i magen

Jag var hel-veggo i nästan tio år (altlså inte ens fisk) innan jag började med kött för ett par år sen, och det första jag fick i mig var en portion fläskfilé, och jag fick inte ett dugg ont i magen av det. Jag tror att det där med att vegetarianer skulle få ont i magen av att äta kött är lite av en myt faktiskt…
Du har ju dessutom ätit fisk, så din kropp är ju van vid att bryta ner animalier.
Jag fick inte heller ont alls, och då satte jag i mig en hel del blodigt, rött kött. Första köttmiddagen var rådjurssadel… sedan var det helt kört.
Var veg, på gränsen till vegan i 4 år, och hade NOLL problem med återgången till köttätande, som var rätt så drastisk! 
Har dock veg-kompisar som mår illa av att se kött, eller ifall man skulle ha råkat ta kött med samma grillbestick de ska ta sina grönsaker med (oavsett hur mycket man diskar emellan) så dom hade nog fått ont i magen…