Hjälp!! Gör jag fel??
Behöver er hjälp NU!! Har ätit LC-kost nu i tre veckor och mår efter omställningsproblem och vätskebrist rätt så bra nu, har dock blivit mycket frusen av mig…brrrrrrrrrr!!
Jag undrar om det kan ha att göra med att jag får för lite kalorier i mig, jag kollade nämligen i Calcounter och jag får i mig 1200-1400 kalorier om dagen. Jag ska upp i 1800 kalorier/ dag om man ska tro Calcounter.
Men om jag ska upp till den nivån så kommer jag över 1gram protein/kroppsvikt och 2 gram fett/kroppsvikt som väl är devisen för LC?
Jag väger 57kg (en nedgång på 3 kg) och ska ner till 55 kg alltså äter jag ca 55 gram protein och 110 gram fett om dagen. Men hur jag än gör kommer jag alltså bara upp i 1200-1400 kalorier/dag. Är det månne för lite och är det därför jag fryser så?
Vet att man ska strunta i kalorier men jag kunde inte låta bli att bli förvånad när jag upptäckte att jag faktiskt låg så lågt i kalorier…Jag får i mig 5 % kolhydrater, 20 % protein och 75% fett om dagen.
Vad tror ni? Varför fryser jag? Har det ngt samband med den relativt låga kalorinivån?
Vad ligger ni andra på för kalorinivå?
Kan du inte prova att dricka thé eller kaffe med smör eller cocosfett i? Jag brukar få rena värmevallningarna när jag druckit cocosfett-thé! Då får du upp kalorierna också.
Ok, Magma, jag ska försöka börja med kokosfett i kaffet…..eeeeh….det smakar väl inte kokos då?
I vilket fall som helst så ska jag banne mig prova så fort jag fått tag i ekologiskt kokosfett för nu är jag urless på att hacka tänder! Tackar för tipset!!

hej cocosfettet eller cocosoljan smakar inget…jag kör det i grön the två msk cocosolja inköpt på hälsokosten..79 kr burken…
Jag har köpt sådant som smakar och gillar det. Men det finns även natural som inte smakar. Jättebra att ha i te/kaffe, jag fryser inte alls lika mycket nuförtiden. Slutade frysa när jag började med kokosfett så jag tror på detta.
Jag ligger på 60g protein per dag och kaloriantalet försöker jag hålla runt 1300. Somliga dagar blir det fler kalorier men det viktigaste är fettet och proteinet. Jag går sakteliga ner trots att jag enstaka dagar legat så högt som 1700 kalorier.
Te dricker jag mycket och har numera smör i, kokosfett någon gång ibland bara. Fryser gör jag ständigt.
Men du… i dag är det vår i Halland. Full fart i myrstackarna och flugorna har börjat surra i murarköket. Snart gnäller vi (i alla fall jag) över den där jäkla lampan på himlen som gassar så vansinnigt och inte går att släcka.
Inte gnälla över solen…. Mitt lilla barnbarn sa idag att hon önskar det var sommar alltid, exakt samma önskar jag med, vi måste vara släktsjälar hon och jag. 
Tack för hjälpen allesammans! Jag beställde cocosfett igår i "vår" lilla hälsokostbutik på hörnan, så nu blir det väl snart slut på skallrande tänder! I morse tog jag en liten klick smör i kaffet det var ju inte alls så pjåkigt!
Åååååhh, vad jag blir euforisk av denna kosten!! Har lust att ibland tjuta jippiiiii rakt ut bara! :)! Det känns som jag har hittat hem!
Trots skallrande tänder, men här är ju tydligen fler som går och huttrar så det är väl inte så mkt att orda om. Jag känner mig iallafall mkt piggare än på länge!!
Och så har man ju det här forumet, där ni finns och delar med er av era erfarenheter (många är väl ganska "gamla i gamet" förmodar jag), och alltid lika vänliga!
Kaloriintaget får nog vara lite lägre under tiden man vill gå ner i vikt, och jag ligger ungefär precis som du nu Mona-Stina!
Nu ska jag ut i vårluften, för här i Skåne har våren kommit med dunder och brak, igår tog vi fram sommarmöblerna och satt på altanen och myste i solen! 
Visst är härligt med sol
.
Bra att Du hittat rätt sfinxan.
Vi hade underbart väder igår, men idag är det dimma.
Numer pensionär i Nynäshamn
Ja, Margareta, jag är helt såld på denna din kolhydratsite!
Jepp, Mervi, tycker som du, solen är ett livselixir!

Den går nog i moln snart ska du se!