LCHF utan frys hmm?
Hej sitter i ett nytt hem, men min kära sambo, och jag vill verkligen fortsätta frossa i trevilgmat och dala i fett %.
Nu är det bara så att det vill sig inte riktigt för mig, frysen har kolapsat så vi har bara en liten liten kyl.
Så vi har ingen möjlighet att frysa mat.
Funderade på att gräva ner maten i snön men den är snart borta dvs +3 grader ute inte mycket frys av det inte.
Så nu behöver jag era tips, LCHF mat som inte behöver frys.
Tack.
Oftast är väl kött vacumförpackat och håller minst en vecka så om ni veckohandlar så bör det gå relativt bra ändå. Ni får förvara kylvaror som inte är så känsliga utomhus ikylväska istället.
Jag bodde i vår lilla stuga hela förra sommaren och där hade vi bara ett litet kylskåp, modell husvagnsskåp och där förvarade jag mat för ca en vecka till en familj på 4 personer.
Nackdelen är att man inte kan köpa storpack men ni har kanske några vänner som ni kan låna frysplats av och där förvara en del av storpacken som köps.
Ägg behöver inte förvaras i kyla, inte heller ölkorv om jag inte missminner mig. Så nog borde ni få plats med en hel del i kylskåpet trots allt tycker jag. 
Lycka till!

Jag fryser sällan något.. iallafall inget som är tilllagat.
Det jag har i min frys är sådana där påsar med grönsaker, gröna ärter, blomkåls/brocolimix, samt ofta någon hyfsad wookmix.. och ja frysta fiskblock.
Ser ingen finess med att frysa mat och värma som regel tar det lika lång tid att laga som att tina.
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
Färdiglagad mat håller sig ju bättre än rått kött, kanske ni kan laga storkok så ni klarar er en vecka i taget, och förvara i plastbyttor som ni har utomhus? Där är det väl (antagligen) kallare ivarjefall än i kylen.
Nu är problemet löst.
Frys på 108 l står nu i källaren och snart slänger vi i köttet.
Tack för tipset.
Kanon! Bara att frysa in, mao.