Hälsning från en nykomling
Hej alla!
Har varit inne på sajten och läst i cirka ett års tid och nu har jag slagit till och blivit medlem. Känns bra att vara med i "gänget", och inte bara sitta och smygläsa 
Startade med LCHF för en vecka sedan idag. Känns väldigt bra! Ska köpa en våg efter jobbet jobbet idag också för att se om det händer något med vikten. Har cirka 15-20kg som jag skulle vilja bli av med…
Jag har ätit efter LCHF-principen under en period förra året, men det gick mindre bra när julen kom med sina glöggfikor och pepparkakor. Men som sagt, började på ny kula för en vecka sedan och känner att det här är sättet att leva på. (Har hunnit läsa på lite mer och skaffa lite inspiration för matlagning)
KiF är ett mycket bra forum. Här finns ju allt mellan himmel och jord.
Ha en fin dag alla!
Ps. Idag hade vi möte på jobbet innan lunch, och det kurrade rejält i en hel del magar så här innan lunch…Men inte i min mage som var nöjd och glad efter äggröra och räkor till frukost.
Ds.
Välkommen!
Kul att du gjorde som mig, blev också medlem efter att ha varit här och läst i ca ett år
Har ca 10-15 kg att gå ner och började för en vecka sen jag med!
LCFia,
Oj, då har vi gjort/gör samma resa!
Vad fick dig att börja om på nya kula?
Vad säger du om att följas åt på förden och delge resultat, tankar och stötta om det skulle behövas? 

Lycka till! 
Spara pengarna och strunta i vågen. Använd dig av ett måttband istället, mycket bättre.
@Tisdag - Tack 
@JAUS - Tack för tipset!
#3 Det låter som en utmärkt ide
Jag har gått upp ca 15 kg pga antidepp-mediciner som jag nu har slutat med. Resultat senaste veckan -3kg! Startade på 80 men väger nu 77.
Det sägs att dessa piller som jag tidigare stoppat i mig ger ökad hunger och jag märker verkligen skillnad nu, känner mig lugn och ohungrig för det mesta liksom.
Hur har din första vecka varit?

Spara på måttbandet oxå, det räcker med en livrem, när du märker att du behöver en sådan går det åt rätt håll. 
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.