Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-jag-behöver-måltidstips
Läst 958 ggr
Li49
0

Fler frukostrecept?

Hej.

Har försökt leta efter frukostrecept, hittade några. Men skulle behöva fler förslag. Nu kan jag snart inte äta ägg och bacon mer på morgonen. 

Tacksam för svar/ Mvh Li

DaMum
0

"Smörgås" av kallt, tillagat kött.

Bre smör/Bregott på en köttskiva, och lägg på ost eller annat pålägg som är okej. Ät som en smörgås.

Om man är trött på ägg och bacon, kanske kokta ägg med smör kan vara ett alternativ?

Fet Mezeyoghurt och oststavar?

Lycka till!

monkan
0

"Polarbröd" m smör och ost/skinka, 10% turkisk yogurt,

ingnyh1
0

Hej Li!

frukostförslag: äggröra på 2-3 ägg med en klick smör eller creme fraiche.

En burk tonfisk i olivolja och blomkålsmos.

2-3 kokta ägg, smör och en klick keso.

Hoppas dessa frukostförslag kan vara till nytta.

MVH// IngridGlad

Mervi
0

Makrill i tomatsås + creme-fraiche, jättegott.

ingnyh1
0

Blev lite förvånad över frukostförslaget:Polarbröd!!!!

är det tillåtet ?någon som vet? för mig låter det inte det!

MVH // Ingrid

ireke
0

Klicka på monkans understryckna polarbröd så ser du receptet Keso ägg och ost ,det är ju ok.  ps  dom är faktiskt ganska goda.Flört

Margareta
0

Polarbröd är ett recept som finns här på sajten, alltså inte den Polarkaka du köper i affären.

Numer pensionär i Nynäshamn

Katarina2
0

Om du klickar på länken och läser receptet blir genast mycket mera förståligt…Flört

monkan
0

Det var därför jag kallade de "polarbröd" inom "" tecken… Följ länken… De innehåller bara 1 karb/st

Mervi
0

Jag gillar dessa polarbröd, användbara till mycket, det fanns en som hade dem som taco-chips, taco-skal, funkade jättebra. Jag tar massa smör på dem och ost och äter som dubbelmacka. Mums.

lillminsten
0

Hej! Jag tål inte heller ägg o bacon varje morgon. Jag gjorde om lite i ett ostkakerecept, stekte den i ugnen och åt med grädde och lite naturella hallon. Mums och mättande: Måtten är inte så viktiga, det blir alltid bra:

Hackad mandel eller valnötter (ca 1/2 dl)

2 ägg

1/2 stor burk keso

Lite vispad grädde

Vispa ihop och häll i smörad form, baka i 200 grader i 15-20 min. Ät med hallon och grädde när den svalnat. Går utmärkt att göra kvällen innan. Man kan säkert ta saffran i och få en riktig gotländst stuk på den.

Lycka till!

NancyAlke
0

Nu på morgonen åt jag en halv smörstekt (30g) aqubergine med massor av smält ost uppepå… knallgott.

Langhol
0

Lillminsten!

Vilken storlek menar du på en stor burk Keso?Skrattande

Li49
0

Tack snälla ni / Mvh Li

ingnyh1
0

Hej monkan!

Tack för tipset om polarbrödet, jag har bakat det nu på morgonen, jättegott!!! jag tog bregott och några skivor stark ost och vek i hop mackan och åt till lunch. Gick sedan ut på en promenad jag håller mig fortfarande mätt…. härligt.

Hädanefter blir det bara detta bröd. hoppas det inte är för många kolhydrater bara.

MVH //Ingrid

monkan
0

Ingrid - det är bara en kolhydrat per skiva Skrattande Kul att du tycker om de - det gör jag med. Det är verkligen en räddningsplanka och kan användas som tacobröd, korvbröd, smörgås, pizzabotten - vad du vill

lillminsten
0

Hej igen!

Uttrykte mig luddigt i mitt ostkakerecept. Jag menar en halv 500 grams kesoburk, alltså ca 250 gram. Det är inte så noga med receptet, har du en liten burk så ta den (innehåller väl 200 gram). Ursäkta oklart recept men jag har verkligen höftat. Återkom gärna med omdöme. Jag älskar den här frukosten och min kropp klarar av den.

Adiós

Lillminsten

Anterrabae
0

Jag gör ibland en"röra" på en del keso, en del creme fraiche, och en halv del vispgrädde. Det får ungefär konsistens fil/yoghurt. Enl. calcounter håller den prop. F86% P10% och K4%.

I den brukar jag variera smaken (ibland naturell) Kan vara med bär, eller linfrö eller någon krydda typ kanel, kardemumma eller ingefära.

Ostmassan och fetthalten gör att man håller sig mätt länge. Jag står mig lätt fem timmar på denna.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade