Att äta ute
Jag är nybörjare och undrar lite över vad man kan äta ute?
Går t ex kebabsallad bra? Jag vet ju inte vad det är i t ex fläskkebab, men är det någon som vet om det är ok att äta?
Och är alla såser som inte innehåller mjöl ok?
Mvh/ Sofie

När man är ute får man göra det bästa av situationen.. om det skulle slinka ner 1-2 gram mjöl är kanske inte hela världen.
Lika med pizza, man kan äta fyllningen och ta extra sallad.
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
I början brukade jag ta sallader med massa kebab eller ännu hellre gyros men det blev så kallt. Så när jag insåg att jag kunde äta pizzan utan att äta bottnen blev allt så himla mkt roligare! Detta är ju sånt som man oftast äter i sällskap med andra och det är så roligt att kunna vara delaktig.
Blir precis lika mätt utan bottnen och det är asgott!!!!! Jag hoppar över ananas och sånt, men ber om extra ost! :D
När ni äter pizza utan botten.. skrapar ni av innehållet då eller?
Läre ju dra åt sig en del blickar känner jag
En sak är bra att ha klart för sig: Peta inte i budget/snabbmaten när det gäller kolhydrater och vad maten innehåller.
Vanligt kebabkött är inte bara kött t.ex., det är gärna stärkelse och smakförstärkare i det. Det är inte rent kött. (Att det står att det är 100% svenskt kött betyder bara att den del som är kött är 100% svenskt..) Vad såserna innehåller får du fråga varje enskilt ställe om, det säger sig självt att det inte är så intressant att göra om man inte håller sig till något enstaka stamställe.
Pizzaost skall man inte förutsätta att det är enbart ost. Ta en titt på rivostpåsarna i affären och häpna över att de kan innehålla enbart 50% ost. Samma sak där, man får ha koll på ett stamställe eller acceptera det.
Är man väldigt känslig är det läge att hålla sig undan (och istället köpa t.ex. ost och bra produkter i någon chark), är man inte känslig får man acceptera att det är halvdan mat.