Metabolism på högvarv?
Jag har en fråga eller fundering snarare. Jag äter på ett väldigt likartat och regelbundet sätt, nästan samma varje dag (jag är en sån människa, otroligt vanedjur). Jag har hittat en mängd som jag håller mig mätt på, som jag kan träna (ganska mycket) på och som känns behaglig varje dag. Inga energidippar, inga konstigheter. Men, då och då, kanske nån gång varje-varannan vecka så är det som att metabolismen bara skruvas upp på högvarv och jag är tokhungrig, hela tiden. Jag äter som jag brukar och gör samma saker, men två timmar efter frukost måste jag ha ett mellanmål. Och två timmar efter lunch, och två timmar efter middagen typ. Och det känns inte som att jag sitter och svullar när jag äter mer utan bara som att det faktiskt liksom försvinner direkt.
Känns det här igen? Går er metabolism upp på högvarv nån gång i veckan och ni är jättehungriga hela tiden?

Nja, nog varierar hungern en del men inte så jag hittat något regelbundet mönster i det 
Tjejers hormoner följer ju ett cycliskt mönster och du kanske äter tillräckligt likartat så du märker små variationer som drunknar i bruset hos många andra 

Hade det inte varit så ofta hade jag trott att det handlade om hormoner. Jag blir mer hungrig (inte sugen) en viss period i månaden, som om förbränningen ökade då. Men det du talar om blir mer av en gåta…
"Every point of view is a view from a point."

Jo, det blir jag med, ett par-tre dagar innan det sätter igång och det är jag medveten om och reglerar mängden mat efter.
Det här känns likartat men följer inte mig veterligen nåt cykliskt mönster, utan vissa dagar är jag bara mycket hungrigare än andra dagar.