Ovanlig bakfylla på lchf!
Hade en liten middagsbjudning i min tredje vecka av lchf. Drack 2 små glas vitt, 2 röda, en cognac och en grappa. Gick och la mig vid ca 22, vaknade vid 4-tiden av grym kramp i baksida och vader samt var kass i magen. Dagen efter var (är) jag opropitionerligt bakfull. Krampen var väldigt aggressiv och jag fick ett par anfall!! Får ta det riktigt lugnt med alkoholen verkar det som.
Ett tips är att dricka mer vatten, några rejäla glas vatten innan sängdags. Bakfylla beror ofta på uttorkning. Ta lite magnesium mot krampen.
Sen jag för 2 år sedan började med LCHF kost har jag inte kunnat dricka någon mänd 2 små glas rött sen är det kramp hella natten och skulle jag dricka en el två till är jag full hela dagen efter med.
Så max 3-4 dl eller 2 små snapsar sen är det kört. Tål inget alls på gott och ont*L*
Samma här, tål betydligt mindre nu! 2 glas vin sen är jag nöjd :) men å andra sidan blir jag inte bakfull ändå, har knappt nånsin varit det. Blir dock mycket mer påverkad av alkohol nu än förr.
Har endast under mitt +50 åriga liv vart bakis 2 gånger ,så de är inte vanligt men denna gången med LCHF kost så var jag inte bakis utan full dagen efter med.Det var som om kroppen inte kunde förbränna alkoholen. Jätte märlkigt känndes det iaf. Och nej jag chansar inte på det en gång till :) Var så otäckt
jag har en del erfarenhet av bakfylla - de senaste gångerna - när jag ätit lchf - har jag blivit bakfull verkligen HELA dagen efter. mått lika dåligt nio på kvällen som nio på morgonen. i övrigt, lite mer bakfull på senare dagar än för något år sedan, även om jag åt lchf då också…. hm

Jag var ute förra helgen, då dracks det ca 40 cl whiskey och lite vodka på det hela kvällen,.. kände ingeting dagen därpå, inget magont, jobbig bakfylla.
innan LCHF då jag drack fick jag hur ont i magen som helst, toa besök hela dagen efter och illa mående
Jag har haft problem med kramper i samband med att jag druckit alkohol. Det har varit innan LCHF. Efter LCHF har jag inte druckit sådana mängder av andra skäl. Jag har haft likadana problem vid graviditet (utan alkoholintag, såklart), både med och utan LCHF. Det är något med salt- mineral- och vätskebalansen som blir tokigt. Magnesiumtillskott har hjälpt en del.
Ett gammalt ryskt knep mot bakfylla är ju saltgurka annars.

Jag blir också mycket mer "bakis" nu än innan! Likaså tål jag inte heller lika mycket alkohol. Innan kunde jag hälla i mig vin när vi hade fest eller middag men nu tar det emot när jag dricker! Jaa och sen blir man bakis på 2 glas….Inklusive vatten :-(
Måste tyvärr gå mott mängden nu och säga att jag tål mer sedan jag börjat med LCHF (över ett år sen).
Kan förvisso vara att jag lärt mig ett trix att ej bli bakis.
Innan jag går å lägger mig tar jag alltid en multivitamin tablett och 2 stora glas vatten, äter gärna något fett också.
There is no failure, only feedback. - Art De Vany
jag blir mindre bakis nu än innan. Var inte ovanligt att jag fick migränanfall med kräkningar hela dagen förut efter utgång. Nu blir jag knappt bakfull alls. Men jag laddar alltid upp med ordenlig mat innan, och tar nått fett innan jag går och lägger mig.
Bakfull har jag varit förut. Men igår och idag är något extra måste jag säga. Vaknad i går morse kände ett lätt illamående, tänkte att det är bäst och hämta en hink..det va tur för den fick står där till sent på eftermddagen. Jävlar va jag har spytt, till följd att jag har så ont i halsen så jag knappt kan äta idag heller.
Detta efter 2 whiskey och 4 glas rödvin. Slutade att dricka vid 23 tiden på kvällen och när jag gick och la mej vid 3-tiden på natten kände jag mej helt nykter, åt i och för sej inget innan jag la mej. Kanske testar detta nästa gång.. om det blir nån annan gång, det får jag se. (Funderar allvarigt på om jag inte haft maginfluensa)
Låter faktiskt mer som maginfluensa än bakfylla.
Hoppas du är bättre nu!