trött på ägg
Jag börjar bli väldigt trött på ägg nu, i alla des former, och skulle vilja ha massvis med frukost-tips! Vad brukar ni äta till frukost, och framför allt när man har bråttom el. ej orkar ställa sig vid spisen och laga frukost.
Jag längtar efter en mjuk och god ostmacka och har beställt detta LCHF-brödet som finns att beställa på lowcarbshop.se, någon som testat det?
Inget alls om det är bråttom, för mig är det en ganska otrevlig känsla att rusa igenom mat.
Och inget alls på vardagarna heller vanligtvis. En kopp te, ibland med kokosfett i. Det behövs ingen frukost efterom jag äter tillräckligt på de övriga måltiderna så det finns sällan någon hunger att tala om, den kommer lagom till lunchtid. Skulle jag bli hungrig har jag kokosfett att ta i teet eller makrill på burk på jobbet, tillgängligt.
På helgerna blir det mat för det finns tid på ett annat sätt och det dröjer ändå några timmar innan jag äter. Rester från dagen innan är ganska vanligt, det är både lättillgängligt och går snabbt att plocka fram.

Te eller kaffe med kokosfett
Äggmjölk, dvs smör, hett vatten och ägg eller äggulor som mixas och smaksätts.
Fem minuters nötbröd. Blanda 1 dl malda nötter med ett ägg och bred ut på ett fat och kör i mikron tills brödet stelnat. Äts som vanlig smörgås med smör och pålägg.
10 % youghurt + ev extra fett och smaksättning.
Något annat LCHF-bröd, t ex LCHF-polarbröd som bakas av ost, ägg och keso.
Se alltid till att laga mat så det blir över och frys in, sen går det att ta fram "resterna" till frukost, t.ex köttfärsbiffar med bea-sås, etc.
Nu var det visserligen ägg du ville slippa, men skiva ett par ägg och bred ut på en tallrik, på med ostskivor/philadelfia, ett lager majonnäs samt riktligt med räkor, krydda med dill.
Kokböcker brukar traditionellt vara uppdelade i frukost, lunch och middagsavdelningar. Det skulle de inte behöva egentligen.
Har du inte bakat lchf-bröd?
Mina ena typiska frukost är just 2 LCHF-smörgåsar. Brukar ta lchf-limpa som jag har liggande uppskuren i frysen och bara tar fram två skivor av och micrar några sekunder så det tinas innan jag lägger på pålägg.
Om du vill ha frukosten enkel, och dessutom längtar efter ostmacka, så känns det ju som LCHF-bröd vore något för dig att testa ifall du inte gjort det. Det är ju inget du behöver göra på morgonen. Jag har testat ett antal lchf-bröd, och de allra flesta har jag liggande i frysen efter jag bakat dom så det går enkelt att ta fram och äta på morgonen.

Kolla ett inlägg som heter "Pannkaksdieten" som Sassa74 skrev och som har över 300 kommentarer. Där har jag hittat vad jag ska äta till frukost framöver.
En stor mugg kaffe med vispgrädde och kokosfett räcker för mig som frukost, lunch äter jag oftast vid 12 tiden.
rester
makrill i tomatsås
kallskuret
rökt lax med röra
turkisk youghurt med fröblandning
Det "svåraste" är väl egentligen, efter att läst era svar, att det finns ju så himla mkt man kan äta till frukost att man liksom inte vet vad man ska äta! :)
Jag har nyligen införskaffat en bok; LCHF Husmanskost, och där fanns ju ett par frukostalternativ..jag är ju nybörjare så man är ju lite rädd att man ska stoppa i sej "fel" saker som jag vet att vääääldigt många delar med mej!
Men jag tackar för tipsen och har förstått att jag kan äta en hel variation :D
Jag tycker inte frukost är något problem. Det är värre med vad man ska äta på kvällarna som nu blir allt längre, mörkare, tråkigare.
Jag tycker inte frukost är något problem. Det är värre med vad man ska äta på kvällarna som nu blir allt längre, mörkare, tråkigare.
äggtrött jag me,eter middag nufortiden till frukost.står mig betre.har nog etit för litet fett et tag
Ibland tar jag en burk tonfisk, häller av vattnet/oljan och huttar ner fisken i en bunke tillsammas med majonnäs, creme fraiche, salt och peppar och lite citron. i mitt fall brukar jag äta med sked direkt ut bunken men en tallrik med lite färsk basilika är ju inte heller fel.
Makrill i tomatsås är också en favorit, eller helt enkelt middagsrester. :)
Jag bakar en sats med lembs på söndagskvällen och lägger dem i en påse i kylen. utgår från grundreceptet o lägger till sesamfrö,linfrö,fibrex o pofiber + bakpulver. Det ger en fluffig och brödlik konsistens
Sedan varierar jag pålägget med:
ägg, mayo,kaviar ( på burk)
Räkor, mayo, purjo
leverpastej, gurka o krasse
ost o skinka
El gör en varm macka med skinka, senap, pizzakrydda el dyl - mums!
Makrill i tomatsås
Tonfiskröra
keso o rödlök
men hur är dte egentligen med leverpastej? De jag kikatlite på i affären ligger på 10-11 g kolisar/ 100 g…finns det ngn sort med lägre?
#14 Jag hittade en m 6% kolisar, ngn gräddpastej tror jag. Man tar ju så lite per portion. Beror precis på hur lättriggad man är och vilken nivå man vill ligga på. Har också testat att göra egen men tycker leversmaken blir för markant.
Okej! Ja jag tror inte att jag är så lättriggad men vill ändå hålla det så lågt som bara möjligt nu en period fram till jul (ska testa mej själv lite) 
Jag ska storhandla imgn så jag får väl ockupera leverpastejshyllan på Ica Maxi då och läsa innehållsförteckningar/näringsinnehåll 

Jag har oxå köpt färdigt Lchf- bröd. Tycker det e jättegottt, e en smörgås människa. Har testat alla tre sorter som finns o alla e jätte bra.
Köpte leverpastej idag! Var precis på väg att ge upp då jag glott på alla förpackninagr jag kunde hitta men såg att jag glömt Scans leverpastejer och där fanns den! Scan Deli ugnsbakad gräddpastej! Endast 6% kolisar o gud vad gott det var! 
Hej
Var köper man LCHF-bröd? Jag är varken bagerska eller kokerska, är därför trött på omeletter och äggamat, finns det någon som kan tipsa om några goda luncher att ta med?
Jag köper mina på ica maxi :D de har alla 3 sorterna där och dessutom mycket billigare än på nätbutikerna som säljer samma märke ;)
Jag äter en skål med keso, turkisk youghurt (14%fett) och lite vispgrädde i. Toppar med tinade frysta hallon. Jäkligt gott. Sen tar jag om jag orkar ett eller två ägg. Kokt eller stekt. Mättande och jag håller mig länge på det.
Tack för tipset, får kolla in Ica Maxi.
1 skiva ryvita (hårt bröd) innehåller 6,6 gr kolhydrater så är man skötsam resten av dagen så går det ju bra att ta en sån skiva på morgonen. Jag brukar lägga den i rosten en liten stund så den blir varm och så massor av bregott och fet ost på. Mums
rester från gårdagen passar också utmärkt att äta
Jag har fått en ny favorit - inspirerad av frukostvåfflor från LCHF-recept.com har jag börjat göra så här:
1 ägg
1 skvätt grädde
1 tsk fiberhusk
1/2 tsk bakpulver
Rör ihop och stek i smör i stekpanna. Jag föser ihop kanterna så att "kakan" inte blir så stor. Vänder. Äter den varm med några hallon och en klick eller skvätt grädde.
Så gott och smakar absolut inte ägg.
#25 Men vad gott det låter. Ska prova. Har lute på fiberhusk men den ska jag absolut testa.

Jag har aldrig gillat att äta på morgonen. Kliver upp ca sju, är på jobbet strax efter åtta. Då vill min mage ha något litet att börja dagen med. En sats kräftröra blir tre-fyra portioner till mig, som dagens startmål.
En burk kräftstjärtar, ca 1 dl majonäs, ev ett kokt mosat ägg, salt, peppar, chilipeppar, kanske lite lime. Rör ihop, ta en fjärdedel och ät direkt, resten sparar jag i kylen på jobbet.
Sedan äter jag lunch ungefär vid elva, då börjar magen kurra litegran. Det kan bli ägg och bacon med fetaost och paprika, eller lövbiff med färskostsås och tomat, eller köttfärssås med lök, svamp och grädde.
Jag har heller aldrig varit någon stor frukt- eller grönsaksfantast, så den här kosten är underbar för mig!