hur står jag ut?
idag är klumpen i halsen påtaglig…
jag visste det igår när jag stoppade mina 2 par (dom jag kan ha) jeans i tvättmaskinen; att i morgon blir det tufft…
mycket riktigt. det var mycket nära ryggläge i sängen för att få upp blixtlåset. och detta har ALDRIG hänt sedan jag köpte dessa jeans.
efter 2 månader med LCHF har jag gått upp 1 kg - vilket förmodligen är detsamma som 3 kg. börjar jag äta annat blir det 2 kg till minst, det vet jag ju. läste precis Surras inlägg och detsamma skulle hända mig.
summasummarum: 2månader = 3 kg upp för mig vilket är detsamma som katastrof! suck.
Det låter inget roligt…
Det är jättesvårt att svara när man inte vet mer om hur du äter…
Numer pensionär i Nynäshamn
det vet jag att det är. men jag vet verkligen inte vad jag ska ändra på, jag har inte gjort ett enda "felsteg" på hela tiden och försöker följa råden ni ger, även om det inte är lätt eftesom dom går lite åt olika håll ibland…
jag ska åka bort några dagar nu, vilket ökar ororskänslan en del… när jag kommer tillbaka ska jag prova det enda jag inte provat än. överäta.
ha det gott och kämpa på ni som måste och flyt på ni som gör det!
Det är svårt att veta, du kanske skulle skriva en tråd och skriva vikt och hur du äter så vi kan hjälpa dig?
jag får göra det när jag kommer hem igen. men jag kollar procenten, jag kollar kolhydratsgrammen, jag kollar proteingrammen. vissa dagar är kolhydratgrammen lite många - men det är ett problem jag har eftersom jag inte äter nöt eller griskött. det kan vara svårt hålla nere kolhydraterna då tycker jag. men jag ligger ALDRIG över 20. mellan 10 och 15 gr/dag.

Justanne! jag tänker också överäta precis som du funderar på… kom nyss hem & tänker snart vräka i mig mera fett fast jag inte är hungrig.
Vad finns det för tröst för oss? vi har ju varandra tack och lov…
dessvärre börjar jag känna smått panik över uteblivet resultat, speciellt efter senaste floppen.
Justanne och Surra!
Jag har lite av samma problem! Jag gick ner de första veckorna, men sedan stod det still för att därefter gå uppåt igen!
Den enda skillnaden jag kan se i mitt ätande, är att jag i början "överåt", alltså åt betydligt mer och fetare och oftare.
Nu håller jag också på att trycka i mig mer, för att se om det hjälper. Jag tycker redan det haft effekt, för idag fick jag upp blixtlåset i ett par gamla brallor som jag inte har kunnat ha på länge.
Lycka till!