Äta i Thailand
Hejsan!
Vi åker snart till Thailand på två veckors semester och nu undrar jag om ni har några tips på vad man kan äta på restauranger.
När jag har sökt runt här hänvisar många till att man kan äta ägg etc. Samtidigt står det på många siter att man inte ska äta ägg i Thailand eftersom man kan få salmonella…. Majonäs ska man tydligen heller inte äta (vilket jag äter jämt….)
Tips mottages!
Kött/fisk/skaldjur och grönsaker.
Gör gärna en sökning på "Thailand det finns flera trådar med samma frågeställning.

Som turist som äter på resturant kan du väl beställa lite vad du vill.
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

I thailand finns underbara grytor/soppor gjorda på kyckling och kokosmjölk. Ris beställs nästan alltid separat i Thailand så glömmer man beställa får man bara grytan. Så mitt tips är dessa Chicken red curry, chicken yellow curry och chicken green curry. Nu kan du ju inte leva på detta i två veckor men det finns massor med varianter. Med räkor, fisk, biff mm. Även stekt kött och fisk i olika former finns. Hoppa pommes och beställ någon sallad istället.
Frukostarna på hotellen brukar oftast ha korvar, äggröra, bacon , grönsaker, kokta ägg så där blir det nog inga problem.
Restaurangerna har ett väldigt stort utbud och Thailändarna är mycket tillmötesgående för special beställningar om bara maten finns på menyn.
Ha en trevlig resa!!
P.S Hoppa "Banana pancake" bara. Om du kan