Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 5223 ggr
Nathaa
0

Hur äter man bäst LCHF?

Som tidigare GI-anhängare tänkte jag nu istället prova LCHF då jag tror det passar mig och mitt stora matsug bättre.

Eftersom jag är ny på det här tänkte jag fråga er vad man bäst äter till frukost. Idag åt jag keso blandat med lite grädde och lite bär uppepå och drack en kopp kaffe med äggmjölk i. Var det här ett bra frukostalternativ?

Vad äter ni allihopa för något till frukost, lunch och middag? Kan ni inte dela med er av era favoriter till mig så jag får lite inspiration?

:)

KarinJ46
0

hmm…din frukost lät mer som en efterrätt för mig. Prova med en omelett med nåt gott i. Eller fritata fast utan potatis. Ägg o bacon, Rökt lax m äggröra, Tonfiskröra med majo, salt o peppar. Kokt ägg med nån skink/ostrulle till, salami eller brie Ägg i alla dess former är överlägset. Eller ta middagsresterna från igår?

Lycka till med ditt nya liv!

starhawk
0

Min frukost består av Ägg, Bacon (äkta engelskt), Svamp och Tomat, jag har ätit det i flera år nu och inte tröttnat på det, tidigare körde jag med olika varianter med äggröra, fil och annat, men jag tröttnade snabbt på det, men nu är det första jag tänker på på morgonen: Frukost! mums!

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Anna-C
0

#2 vart hittar du det baconet? Det är ett elände att hitta ett som faktiskt är rökt på riktigt, och inte bara med tillsatt rökarom…

Aniara4
0

#3 Jag äter inte bacon så ofta längre, men när jag gör det köper jag Tulip eller ICAs, som varken har socker eller rökarom. Nitritet kommer man nog inte undan. Sen har en del issues med danska grisar (Tulip), men det orkar jag inte bry mig om!

Gjorde några enträgna försök att få lokalbutiken att ta in Tulip, eftersom alla deras baconsorter innehåller rökarom, men de verkade inte förstå vad jag menade. De hakade upp sig på att jag sa att jag allra helst ville ha det ekologiska, svarade att de inte kunde ta in det, och tog in Scans ekologiska istället (vilket märkligt nog också innehåller rökarom). Men ibland är det extrapriser på Tulip och då finns det!

starhawk
0

#3: För närvarande köper jag det hos Taylor & Jones, tidigare köpte jag det hos The English shop men dom var lite opålitliga, ibland var det slut i veckor.

KarinJ46
0

Starhawk vart bor du? Eller rättare sagt, vart finns dessa affärer Förvånad

starhawk
0

Jag bor i Stockholm men om jag inte missminner mig så finns både Tayler & Jones och The English Shop på andra platser i landet, kolla på deras hemsidor!

KarinJ46
0

#7 ska genast kolla! Jag bor själv i Tullinge så Stockholm blir bra .

Nathaa
0

KarinJ46: Okej, då ska jag prova det imorgon istället. Att äta keso blandat med grädde smakade ändå inge vidare, så det blev inte någon hit. Men det där med äggmjölk då, är det bra att ha i kaffet? Det mättar mer är det som jag har läst?

Kan man göra en omelett med typ skinka och ost i och tillsätta en skvätt grädde? Tycker omeletten blir godare och mer mättande då.

[CarnageCandy]
0

Du kan med fördel ha allt möjligt kolhydratssnålt i omeletten. Ost och spenat, lax och spenat, olika sorters kött/fågel/fisk/ostar, kolhydratssnåla grönsaker, köttfärs, ja nu upprepar jag mig väl men you name it. Omeletter kan även stekas naturella och användas som wraps, eller ist för bröd. Brukar göra det och ha med mig på resa. Omelett är galet omväxlande!

KarinJ46
0

# Jag har hört många tala väl om äggmjölk men jag har faktiskt aldrig provat det. Jag brukar dricka thé på morgonen med en klutt Albas Kokosfett i. (finns bättre sorter typ Cocosa på hälsokostaffären) Det får igång förbränningen. Kaffe dricker jag svart.

nobban7
0

Jovisst kan du ha äggmjölk i kaffet! Själv brukar jag göra en sats på 50 g smör, 4 äggulor och 3 dl vatten och dricka som frukostvälling.

Zepp
0

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Effie
0

Det tog ett år innan jag vågade testa äggmjölk Förvånad, men sedan drack jag det i stort sett dagligen länge. Jag brukar blanda i kakao, eller pulverkaffe, och så lite vaniljpulver - men det finns väl hur många förslag som helst på smaksättning om man letar. Jag brukar använda ungefär hälften/hälften av osaltat smör och kokosfett med smak. Men det är en smaksak alltihop, hur man blandar.

Visst går det. Om inte annat, så går det galet