Diarre
Är inne på min tredje dag med Lchf och jag har vattentunna diarrer hela tiden, kan det vara en biverkning av maten?
Jag känner mig inte sjuk, illamående eller så. Men naturligtvis jätte törstig och matt.
Tycker egentligen att övergången gått fantastiskt, men dessa diarrer är ju ett problem. Jag har en väldigt känslig mage och har väldigt ofta magkatarr, har ätit så här tidigare, och inte fått diarrerna utan på alla sätt mått fantastiskt och sluppit magkatarrer, halsbränna och allmänt ont i magen.
Hoppas någon kan svara mig!!
Prova att dra ner på grädde/yoghurt etc. och öka på ost som är stoppande.
Jag har diarrébaserad IBS, för mig behövs en viss mängd ost varje dag för att LCHF ska funka, lägger jag till mycket grädde etc så funkar det inte ändå (har inget med laktos att göra jag är inte laktosintolerant men "rå" mejeri är svårsmält)

Men jag äter väldigt lite grädde och youhurt, har bara grädde i såsen, inget annat… och upplever mig äta mycket ost….
Hej Nilla, tror att det kan vara omställningsbesvär. Särskilt om man inte har ätit så mycket fett tidigare så tror jag det tar lite tid för kroppen att ställa om sig. I allafall så hände det mig. Försök att hålla ut ett par dagar till.
Jag hade också samma problem i början. Fick en obehagskänsla och 10 minuter senare var det bara att springa till toaletten :(
Jag har iofs den sortens mage (ojämn rytm så att säga) så det var ju inte någon ny upplevelse hehe, men det ökade under en period när jag börjat med LCHF.
Finns det något annat som du börjat äta "mer än vanligt" av förutom fett? Nåt speciellt som magen kan reagera på? Har du provat psylliumfrön? 1 msk till ett glas vatten per dag…

Så skönt att höra att det förmodligen bara är en övergång!! För i övrigt mår jag toppen 
Tror inte jag börjat med nått annat…
Psylliumfrön trodde jag var för att inte bli hård i magen?

Psylliumhusk drar till sig mycket vatska och kanske kan normaliserar pa sa satt?

Aha…har såna från hemma, ska genast prova =D

Magen har stabiliserats så det var nog bara en övergång =))
Jag hade inga problem i början… diarre har jag däremot nu ganska ofta och det finns massor av knep som bara fungerar en kort stund åt gången för mig i lallafall…. Lycka till!