inte så förtjust i ägg
jag satte igång med lchfdieten för 2 dagar sedan, och mitt största problem hittils med vad jag ska äta är att jag inte är jätteförtjust i ägg. löskokt ägg med kaviar går an (får man äta kaviar?), men äter jag omelett/äggröra blir jag nästan lite äcklad efter ett par tuggor.
har ni några tips på vad jag kan äta istället? främst till frukost!
tack :)

Du kan ta midagsmaten på morgonen och äggen till kvällen om det passar bättre.
Det finns inget som säger att man skall äta speciell mat på morgonen, ät helst riktig mat morgon midag kväll.
Mångat tar rester från gårdagen, jag tror att det främst är fantasin och kanske tiden som brister vid frukosten.
Kaffe med cocosfett, lembas med smör och ost, eller värm på något vad som helst eller ät det kallt, tex pannbiff.
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
ja det är nog "svenskheten" som spökar - att frukost betyder mackor, fil, flingor och gröt.
provar gärna mer matiga frukostar, men de dagar jag går upp tidigt har jag svårt att trycka i mig något större.
lembas - vad är det? låter spännande
tack!
Man behöver inte ens äta frukost om man inte är hungrig. Och även en "matigare" frukost kan man äta mindre av, då blir det inget "större att trycka i sig".
Äter sällan frukost själv, äter jag en "liten" frukost är de oftast bara en god ostskiva som den är, går snabbt att greppa i handen i farten också.
min frukost är oftast något utav detta:
kalla köttfärsbiffar med räksallad
makrill i tomatsås
kallskuret
rökt lax med röra
kalla ägg med majjo
fet yoghurtblandning