Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 4696 ggr
Coffeina
0

Behöver inte er mer ;) Skämtar bara...

Glad

Det gick inte att göra en smiley i rubriken. hoppas ni förstår mig ändå…

Nu fattar jag vad ni menar. Att lchf inte är en diet utan en livsstil. Att jag inte bara tänker på mat, att jag inte hela tiden pratar lchf… inte pratar ihjäl maken om allt det nya…

Jag har inga "andra" hälsoproblem än min övervikt - 158cm o 73kg när jag började. Började med lchf för ett halvår sen. Har gått ner ca 16kg. Äter bra mat, förnuftigt, ca 5-10 kolisar per dag. Har nästan aldrig någor sug mer. Jag äter bara lagom mycket, och sen är det bra med det. Tar ibland en tillåten hembakt mandelbiscotti till kaffet eller en bit choklad…

Livet bara rullar på. Jag är så fantastiskt glad över hur bra allt har gått. Det är så jag menar med att jag "eg inte behöver er mer" Glad. Jag har inte så många frågor och undringar längre…  Läser här ibland, ler igenkännande, tänker ofta "just så var det"…

Nu har jag tänkt äta lite, lite mer kolisar… plana ut kurvan lite. Vad jag förstår tycker de flesta här att 20 kolisar är ganska lagom… alltså grönsaks-kolisar. Jag fortsätter sedan att äta lite mer strikt om någon/några månader.

Det ska ju också vara så svårt att hålla vikten man nått. Så nu gäller det… Att försöka hitta jämvikten… Tips mottages tacksamt…

Coffeina
0

Och jag önskar alla er som kämpar allt väl. Hoppas att det snart vänder för er som har det motigt, och att ni också snart kan koppla av, och njuta av den lagoma maten, och kanske lite nya "glädjor"…

jenso
0

Grattis! :)

Jag känner likadant när det gäller kostråden. Vet vad jag ska äta när. Däremot har jag lite jobb kvar när det gäller var jag vill landa. Har några kilon kvar att gå ner och är också ganska osäker på hur vardagen kommer att se ut i mat när jag är nöjd med vikten.

Men visst är det väl fantastiskt att slippa suget!

Coffeina
0

Jag har också några kilon kvar, men tänker alltså göra en liten  "mellanlandning" nu. Har läst här någonstans, att man kan öka kroppens förbränning senare, genom att ändra sätt att äta - inom tillåtna gränser så klart… Är det någon som vet mer om detta?

#2 Hur tänker du inför "landningen"? Minska fettet? Öka kolisar något? Själv är jag lite rädd att minska på smöret, har haft lite "tarmstopp" några gånger p g a för lite smör. Men, man får väl bara pröva sig fram… Hela lchf är ju just att göra det, och att lära sig mer om hur sin kropp fungerar.

Hallongrottan
0

Jag är glad för din skull!Glad

Här är det motigt. har legat under 20 kh sedan i mars, och har inte förlorat ett kilo. Snarare tvärtom.

Har kollat att jag inte äter för mycket  i Min Mat.

Kollat så det inte blivit för stora portioner.

Provat att äta bara  när jag är hungrig, då blir det i stort sett bara frukost och inget mer, och då blir det för lite mat.

Finns nog inget jag inte läst om LCHF och försökt att ta till mig

Jag är riktigt avundsjuk på alla som det går så bra för….

156x75( pensionär)

dufva
0

Coffeina

Men vi behöver dej Glad

Du stannar väl kvar och hjälper till att guida alla som är nybörjare eller behöver hjälp med att justera nåt..

Tisdag
0

Grattis! Snyggt jobbat, det ska nog gå bra för dig att hålla vikten också.

Coffeina
0

Tack för alla vänliga ord.

Jodå, jag stannar kvar… Det är alltid kul att kika in, kolla läget… Sen om jag kan hjälpa… Men visst, alla kan stötta, ge lite råd, en tanke…

Är det någon som läst Martin Ingvar/Gunilla Eldhs nya bok? Jag vet inte vad de tycker om fett/animaliskt fett, men de har nog lite bra tankar om kolhydrater… fast om det är mer GI… det vet jag inte…

Träffade nya människor förra veckan. Oj, vad de var fettskrämda… Orkade ej diskutera…

Men människan har ju ätit animaliskt i tusentals år… Och plötsligt, är det "livsfarligt"… Suck, suck…

WilliamJ
0

Ja..Vi är ju en sekt. Då slipper man inte undan hur som helstSkrattande.

Skämt å sido (eller vad det heter). Du har uppnått det vi alla önskar uppnå och det är ju faktiskt inte tänkt att man ska behöva gå omkring och tänka på vikt hela livet.

Lyckat till och trevligt att du stannar kvar. Jag har stannat kvar i fyra år men det är alltid roligt att hjälpa till.