Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmedlemmar
Läst 1419 ggr
beda_stina
0

beda_stina en nykomling!

Hej allihopa!

Jag startade min lowcarb diet den 7/3, då stog vågen på 115,5kg.

Ställde mig på vågen 21/3 och den hamnade på 111kg !!!!!

-4,5 so far, helt otroligt!

Men inte helt utan smärta dock. Har hele mitt vuxna liv plågats av migrän och spänningshuvudvärk. Migränen kom som ett brev på posten efter ett dygn med lågt intag av kolhydrater. Den höll i sig i 4 dygn och sedan 2 dygn lugnt för att sedan (tillsammans med familjen) insjukna i influensan. Feber huvudvärk (som såklart övergick i migrän) ont i bihålorna i en veckas tid. Är nu frisk men fortsatt STARK spänningshuvudvärk (på gränsen till migrän).

Någon annan som har eller haft problem med mycket migrän? Knske några tips?

Annars går det som smort inga begär efter socker konstigt nog. Jag som förut fullkommligt sög i mig läskeblask dagligen.

Jag har haft "graviditetsdiabetes" 2 ggr men vid uppföljningen efter den senaste så stod det klart att jag hade dåligt blodsocker även efter graviditeten. Hade även dåliga blodvärden som tydde på typ 2 diabetes. Medicinerar dock inte (fick insulin under graviditeterna).

Det här verkar vara en kanonsite tycker jag, hoppas att kunna byta tankar/erfarenheter med er andra här!

På återseende!

beda_stina

Skogstrollet
0

Välkommen! Hoppas det fortsätter att gå bra för dig!

magma
0

Välkommen! Min våg rapporterade roliga 107 kg när jag startade viktminskningen i april-06. Imorse stod det 86,6:) Jag tror- och hoppas- att dina ökade problem med huvudvärk beror på anpassningsbesvär, och att det kommer lugna sig inom en vecka eller två. Lycka till!

Mervi
0

Välkommen hit! Hoppas du skall slippa huvudvärken.

DaMum
0

Hej beda_stina och välkommen!

Jag har lidit av migrän sedan barndomen. Fick diagnosen för c:a 15 år sedan, och har sedan dess ätit Inderal i förebyggande syfte och haft vid behovs-medicin att ta till när anfallen kommer. Imigran, Maxalt m m. Brukade ha 2-3 anfall per månad.

Sedan jag börjat med LCHF har jag inte haft migrän alls. Visst har jag haft ont i huvudet, men det har varit "vanlig" huvudvärk och gått över snabbt på t ex Bamyl Koffein.

Jag är övertygad om att den här kosten påverkar migrän och många andra slags sjukdomar till det bättre.

Kram!

Margareta
0

Välkommen säger jag också och grattis till en bra start… man får abstinens så jag tror också att huvudvärken ger med sig.

Numer pensionär i Nynäshamn