Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 9593 ggr
erika-sm
0

Skrattande kon

Hur är det med mjukost av typen skrattande kon? Är det okej att äta några ibland.

Jag bara älskar dem och kan lätt sätta i mig ett halvt paket småostar på en kväll. Det är den sorten som heter naturell förresten.

Någon som vet?

Mervi
2

Vad står där på förpackningen???? Läs innehållsförteckningen.

DaMum
0

"La vache qui rit" heter den va? Rund förpackning med små triangelformade ostbitar.

Mmmm… den är god, men den innehåller rätt många kolhydrater. Tror det är 7% faktiskt, så sätter man i sig ett halvt paket så blir det ju rätt mycket tyvärr.

Sen finns det även en del andra tillsatser i den osten tror jag.

Synd, för den är så god. Men det kanske går att hitta något bra alternativ?

Kram och lycka till!

umbra55
0

det är 6% kolhydrater i smältosten… ett gränsfall alltså, speciellt om du kan sätta i dig halva förpackninge..*S* Det är 17.5 gram "massa" i varje bit och i hela förpackningen 140 gram..

erika-sm
0

Okejdå, då får jag låta bli :) Eller bara ta en eller två om dagen.

På förpackningen står det att det är 11 gr protein, 5 gr kolhydrater och 22,5 gr fett per 100 gr.

Förpackningen innehåller 24 kuber och totalt 125 gr.

Så, om jag äter två sådana så skulle det vara totalt ca 10,5 gr.

Då skulle det bli ca 0,5 gr kolhydrater, ca 1,1 gr protein och ca 2,25 gr fett. Plus några små tillsatser som börjar på E och säkert inte är bra på något sätt. Men de känns nästan försumbara i det hela.

Ikväll blir det två små ostkuber i alla fall :)

DaMum
0

Håller med dig om att de är goda… tillhörde mina favoriter förut.

Ett par st går säkert bra, bara det stoppar där…Flört

Nej, skämt åsido, du får naturligtvis känna efter själv hur det fungerar för dig. Vi är olika allihop, och kanske just du klarar det här. Jag gör det inte.

Ha så mysigt i alla fall!

Kram!

umbra55
0

måste lägga till att "min"Skrattande kon- var den med trekanter- inte kuber. Men det borde väl inte vara nån skillnad på innehållet.

Barbamamman
0

BABYBEL ostar är ett bättre alternativ. Just nu får man en mobilstrumpa i paketet.

erika-sm
0

BABYBEL ligger alltid redo i min väska. Men det gjorde den också inann jag började med det här.

Har ett antal mobilstrumpor som jag delar ut till vänner och bekanta :)