Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: mat-recept-att-laga-hemma
Läst 7913 ggr
gun92884
1

vem har recept for micro/varmluft combo ugn?

Har precis kopt en ny microwave/varmluft combo ugn men det finns ingen receptbok, bara instruktionshafte.

Sokte pa amerikanska/svenska/franska sites men alla tycks ha samma problem … inga recepthaften med dessa ugnar :0(

Har sokt och sokt och hittar INGENTING i kokboksvag eller recepthafte … har nagon nagot tips var jag kan hitta ett recepthafte dar recepten anvander micro/varmluft SAMTIDIGT?

Torparmor
0

Jag fick beställa en gratis receptbok från Siemens till min nya combiugn. Sen har jag en gammal receptbok från min förra kombispis "Laga mat i kombispis" från ICA-förlaget 1989, ISBN 91-534-1312-1, andra böcker har jag inte hittat.

Det är inte så vanligt med kombiugnar längre, finns bara som separata ugnar ej i spisutförande. Jag gillar att kombinera varmluft och micro. Vilken ugn har du?

Låt dagen idag bli din bästa hittills!

Torparmor
0

Ett gammalt recept:  Ägglåda med skinka.

150g rökt skinka i tärningar, 3 ägg, 3 dl mjölk eller grädde+vatten, 2 krm salt, 1 krm svartpeppar, klippt persilja. Smöra formen och lägg i skinkan. Vispa allt utom persiljan, häll över. Grädda  i övre delen av ugnen, inställning varmluft+grill 225 graderC samt micro 360W i 7-10 min. Strö över persilja till serveringen

Torparmor
0

Ytterligare ett gammalt recept: Gratinerad fisk.

5-6 hg färska fiskfiléer, 0,5 tsk salt, 2 msk klippt dill + ev lite citronsaft läggs i en form med lock och kokas 6-8 min med micro 600W, Vispa under tiden 2 st äggvitor hårt och vänd ner i 1 dl majonnäs + 1 tsk dragon, bred över fisken och gratinera med varmluft+grill i 250 grader ca 6 min

Torparmor
0

För en kålpudding på 4 portioner kan du använda VL/Grill 225 grader + micro 360W i 15-20 min.

Stekt hel kyckling VL/Grill 175 grader + micro 360W ca 25 min.

Kassler på grönsaksbädd VL/Grill 200 grader + micro 360W 10-12 min

gun92884
0

Tack for ditt svar och recepten :0)

Har ar combougnarna fortfarande populara.

Jag gick till Sears och kopte en Kenmore 721. Det ar deras eget marke men jag har kopt annat electroniskt fran dem forut och det ar bra kvalitet.

Det enda som har stoppat mig ibland ar deras priser som kan bli litet mer an andra stallen. Modellen var forra arets sa fick den till utgaende pris. Jag kollade och kollade och kunde inte hitta na'n skillnad pa denna och nya modellen som kostade dubbelt upp :0)

Jag har bett min son att forsoka fa tag pa kokboken du skrev om.