Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 2045 ggr
Gojkan
0

Lättstekt bacon

Hej

Tycker inte lättstekt bacon är så himla gott. Kan jag steka det lite hårdare och slå stekflottet över äggen och äta upp det hela. Då får jag ju i mig fettet ändå.

Mervi
0

Jag gillar inte heller sladrig bacon. Jag steker baconet först och äggen i fettet som blir kvar i pannan.

dcos
0

Jag brukar steka baconet ganska hårt och sen hälla allt stekflottet i äggrörasmeten, som jag steker sen.

Pasi
0

Jag vill ha dem sladdriga…men det är väl don efter person!?Fot i munnnen

Skaldeman
0

Jag äter lättsatekt bacon själv. (Fast numera blir det mest sidfläsk.) Min fru äter den knaperstekt. Nackdelen med den knaperstekta varianten är att den förvandlats till ett proteingitter. Man måste alltså tillsätta fett. Baconflott rfrån hårdstekt bacon tycker jag är ganska oaptitlig. Dessutom finns det en massa giftlarm kring hårdstekta fetter.

Sten Sture

Mona-Stina
0

Jag brukar tärna baconet, fräser det först i pannan lite, därefter slår jag en smet av vispat ägg och lite grädde över. Det blir en god baconomelett.

DaMum
0

Jag gillar också sladdrigt bacon. Och jag är ju sladdrig själv, så Pasi har nog rätt i det där med "don efter person", hihi!

Jag lägger alltid baconet i blöt i kallvatten över natten numer. Det tipset har jag fått här, och det blir MYCKET godare då. Inte så illsalt.

Kram!

Mervi
0

Jag steker inte baconet så länge att det blir helt knapprigt men jag gillar att den får stekyta. Kanske någonstans mellan sladdrigt och knapert- Äter inte heller bacon mer än kanske 1 gång i veckan.

Till frukost äter jag kokta ägg + smör.

DaMum
0

Mervi!

Jag äter likadan frukost som du! Det är nog du som "lärt" mig detta med kokta ägg och smör faktiskt. Tyckte också det var himla jobbigt i början med allt bacon och ägg som man "skulle" ha i sig.

Sen fick jag tipset av dig, och efter en tids omställning så är numera ägg och smör den optimala frukosten för mitt välbefinnande.

Kram!

Undin
0

Jag knapper steker baconet (lidl:s) och skippar fettet som är kvar i pannan, blir dock inte så mycket fett av lidls bacon. Äter ett paket som lunch och blir så mätt att jag klarar mig till kvällen.