Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: mat-livsmedel
Läst 1852 ggr
Ayla
0

Lite hjälp om matfett?

hej alla, sonen har försökt förklara för sin pappa (som han bara bor hos varannan helg) om varför man ska äta smör (bregott) och inte margarin (lätta). Är det ngn här som kan ge mig en enkel förklaring som han kan ge sin far (som absolut INTE förstår denna kost). jag kan inte riktigt få ihop orden själv…likaså gäller faktiskt mjölk! fet lantmjölk är bäst om man ska dricka mjölk….hur förklara enkelt…

Bookjones
0

Ge faderskapet en kopia av de ofta omnämna böckerna av Annika D eller SSS. Har själv inte läst eftersom de inte finns här men ska försöka beställa så fort jag får råd.

Gabi

Sibelius
0

Skriv ut den här krönikan och ge honom. En bra och lättförståelig text om varför man aldrig skall äta margarin någonsin…

http://www.aftonbladet.se/vss/matovin/story/0,2789,789991,00.html 

Iza_the_cat
0

Jag sa till min sons pappa att detta är vad han äter och mår bra av  vill du vara snäll och ge honom detta samtidigt gav jag honom en utskrift av annikas råd och lämnade uta adressen till denna hemsidan

Funkar inte det så fråga om han inte har hört alla nya rön som kommer hela tiden om hur farligt det är med dlight produkter

Kram

Ayla
0

TACK!

nu har jag satt ihop ett antal dokument och skickat till ex mannen…hoppas bara han läser de….annars blir det boken (skaldeman) i huvet på honom :))

Iza_the_cat
0

go for it girl Skrattande

Ayla
0

Fick ihop en rejäl bunta med dokument till ex mannen som jag mailade över. Har dock inte fått ngn direkt jätterespons men jag hoppas verkligen att han läser det, sen är det upp till honom vad han tycker, det viktigaste är ju att barnen inte känner sig helt nertryckta när de försöker förklara….blir lätt så när de bara är där varannan helg…

Iza_the_cat
0

Hur gick det?

Nyfiken

DaMum
0

Ayla!

Du kanske kan tipsa honom om vårt forum här? Säg att han kan bli medlem och testa. Vi ska inte "frälsa" honom, men här kan han få ställa frågor och få många bra förklaringar.

Kram!