Bedömning av min dag.
Hej! Jag är helt ny på LCHF, även om jag framgångsrikt testade GI i somras så är ju det här tänket ännu lite annorlunda. Jag är en typisk sockerfantast, som lett min kropp att tro att lösningen på alla livets problem (trötthet, leda, olust) är just ett snabbt tillskott av snabba kolhydrater i form av socker, vitt bröd och allt det där.
Försöker nu vänja av min kropp och min hjärna från detta tänk och kör därför LCHF. Skulle jag sedan råka tappa ett gäng kilon på kuppen så klagar jag knappast.
Som alla nybörjare är jag dock lite osäker. Hur ser den här dagen ut?
Frukost: 3 ägg, 125 g bacon.
Lunch: 1 avokado, 1 dl Creme Fraiche, 1 msk Danablu 36%.
Middag: Gryta på rostbiff, champinjoner och grädde. Allt som allt kanske 3 dl gryta, har inte mätt exakta mått. Haricots verts till detta.
Enligt MinMat skulle detta ge en fettenergiprocent på omkring 78%, kolhydrater på runt 3% och ca 1950 kcal.

Lunchen ser lite klen ut.
Du skulle behöva få in en proteinkälla också.
Kom ihåg stommen ska hellre vara riktig mat än småplock med ost och cf.
Annars är ju fördelningen ypperlig 

Det ser bra ut, du äter ju en rejäl frukost och en bra midag, så det kanske inte är så konstigt att lunchen blir lite mindre.
Om det passar dig att äta så med två stadiga måltider och en mindre så kör på.. höll du dig mätt på det mellan måltiderna?
Själv kör jag med en lite frukost, något större lunch och så reglerar jag dagen med midagen på kvällen.
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.