Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etiketthälsa
Läst 3617 ggr
gun92884
0

D-vitamin ... igen ...

Hur mycket ska man ta per dag … hittade tabletter igar som har 5000 IU … racker detta?

[ErikSvensson]
0

Det beror på om du har en brist eller inte.

De som har tillgång till stark sol behöver sällan ha ett tillskott men under vinterhalvåret i t.ex Sverige bör väl nästan alla ta 2-4000IU dagligen. Lättast vore om du tog ett blodprov för att säkerställa hur mycket du behöver men 1 x 5000 om dagen kommer säkerligen gå finfint! Kör själv 4000IU och jag har inte fått några "konsekvenser" av det så… Skrattande

gun92884
0

OK … da borjar jag detta 1x/dag.

Jag bor i Michigan och nej, vi har inte starkt solsken under vinterhalvaret … det ar mest halvgratt :0(

Wildrat
0

Du som bor i USA kanske skulle testa D-vitamin i droppar

För oss här i Europa så finns samma att beställa från ställen i Storbrittanien.

yvonnel
0

Jag har D-vit i olja, pga en felbest. från USA, (Puritans Pride) inget fel på oljan i sig men den smakar inte så gott precis och dessutom ska den doseras med en pipett så det känns lite smålöjligt, men jag tänker använda upp det eftersom jag inte gillar onödigt slöseri. Meningen var att beställa i nanosprayform eftersom den tas upp bättre. Tror att jag mäter upp ca 4 - 5000 IU/dag. Jag har tagit blodprov för ett ½ år sedan och hade då brist, låg strax under lägsta rek. och var väldigt mkt förkyld och mer trött än jag ville vara så jag är noga med att ta den varje dag.

[Pennylane1]
0

hittade idag

har någon sett detta innan, vet inte om det är en ny artikel eller ej, hittade inget datum?

[Pennylane1]
0

kanske förtjänar egen tråd så de som besväras av urinvägsinfektioner kan få tipset.