Nyårsmeny?
Vad äter ni ikväll?
Jag har inte planerat fullt ut, ska surfa runt lite mer på receptsidor först.
Det lutar åt någon räkröra, kanske på salladsblad till förrätt.
Grillen är i ordningsställd så det blir något grillat kött till huvudrätt, med en grönsallad till.
Efterrätt, kanske "mjukglass" av mixat vispgrädde och frysta hallon med någon fin dekoration och kanske någon mörk choklad till.
"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

För något år sedan gjord jag pannacotta i cocktailglas som jag ställde på sniskan och sedan hade hallongelé på. Snyggt!
Vår nyårsfest blir avocado med räkor till förrätt och sedan entrecote med bearnaissås och broccoli för min del och maken och svågern får hasselbackpotatis och sallad. efterrätten består av lchf-pannacotta med hallon i botten och sedan ska jag spritsa grädde och garnera med 3 börnbär och riven 70% choklad - detta får samtliga "gäster" äta. Gott Nytt lchf-År
Förrätt: mixad soppa med bl a avocado och arrat med räkor i inför serveringen
Sen Helstekt fläskfilé med varm sallad (sparris, tomater, olja, fetaost..) och beanaise.
Efterrätt: Chokladtårta
Avocado och räkor är tydligen poppis här på nyår!
Det ska vi oxå äta, med ett gäng icke-lchf:are (alltså, vi tänkte inte ÄTA de övriga gästerna
), hemma hos kompisar. Så vi får anpassa oss lite. Men jag har kommit med förslag för att kunna styra menyn lite och det har gått finfint! Till huvudrätt blir det tjälknöl med min hemmagjorda bearnaisesås och vitlöksfrästa gröna bönor. Övriga får hasselbackspotatis till. Efterrätten blir min hemmagjorda lingonparfait med bara liiite socker.
Här blir det oxfilé provencale, med blomkål i skivor istället för potatisen. Har aldrig testat det förr - men orginalet är så oerhört gott så det kan bara inte bli fel!
Skulle vilja lågtemperera filén, så jag surfar just nu runt för att hitta ett sådant recept.
Till efterrätt LCHF-chokladmoussetårta med en klick vispgrädde.
Förrätten hoppar vi över - annars hade det blivit Kalixlöjrom med gräddfil och hackad lök på LCHF-blinier.
Hade föresten gärna druckit det mousserande Billabong till middagen - ett MKT gott alkoholfritt alternativ. Men ingen av oss ville gå till Systembolaget så det blir bubbelvatten istället.
Bilen på verkstad, har skadat foten så jag kan inte gå ut, maken handlade slut på sina pengar igår, varken han eller sonen hade lust att ta bussen till stormarknaden och trängas, så det blev att improvisera. Det är bara vi tre hemma, så det behöver inte vara så märkvärdigt. 
Jag hade rostbiff i frysen, så av den gjorde jag denna Grytstek ungefär. Kokade i rödvin i stället för oxbuljong. Hade inte svampen i grytan, utan gräddstuvade den som tillbehör. Resten av rödvinet drack vi till. Mycket bra recept, det måste jag komma ihåg. Rostbiffen blev riktigt saftig och mör.
Efterrätt får komma senare, för nu är vi proppmätta. Det finns både grädde, hallon och choklad hemma, så det löser sig.
Gott nytt år!
Kan rapportera att lågtempererad oxfilé provencale med skivad blomkål istället för potatis var en riktig HÖJDARE!!! Maken sa att det nog var det godaste han ätit "Trots att vi varit på många riktigt fina restauranger och att du alltid skämmer bort mig med väldigt god mat!"