Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmedlemmar
Läst 3709 ggr
anki1
0

Anki1s år 2010 sel 2

Nu är det 6 mån sedan jag startade min tråd 2010, så jag börjar med en ny tråd. Vikten står nu på 78,4 kg. så jag har gått ned lite.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Mervi
0

Lycka till med nya tråden. Jag låste den gamla.

Skönt att börja med viktminskning.

Ha en skön dag.

anki1
0

Tack för hjälpen. Jo det verkar som om vikten går nedåt lite grann. Och det är jag glad för.

anki1
0

Nu hade jag inte huvvet med mig igen. vikten skulle va:87,4 kg. (Även fast jag går tillbaka och kollar vad jag skrivit, så upptäckte jag inte detta).Fast jag hade vart själaglad ifall jag kommit under 80 kg strecket. Invägning idag: ofrändrat.

anki1
0

Nu efter semestern visar vågen på 86,5 kg så det har gått nedåt. Vi har passat vårt lilla barnbarn sammanlagt 2 vecor  under vår semester. Det har varit både roligt och jobbigt. Hon är lite över 2 år, så det har varit mycket passning. Nu är det slut med semester och livet går tillbaka i vanliga fotspår igen

Mervi
0

Skönt att vikten gått neråt. Det är kul med barnbarnen även om det kan vara jobbigt med så små barn i två veckor.

Ha en trevlig dag.

anki1
0

Kom just på att jag firar 4 årsjubileum här.

5, Ja fast det var inte 2 veckor i ett sträck utan uppdelat på 2 omgångar. första veckan var föäldrarna bortresta så då var det dygnet runt. vi hade även hand om 2 katter och en radda höns. Andra veckan var vi istället för dagis som var sommarstängt.

Mervi
0

Grattis till jubileumet. Vad tiden går…Skrattande

anki1
0

I början på månaden lämnade jag in ny ansökan om sjukersättning.. Den nuvarande perioden går ut i årsskiftet. Nu har jag fått  brev som bekräftar att ansökan kommit in. Men handläggaren ställer sig frågande över att jag ansökt om hel ersättning, då jag tidigare fått beviljat 75%. Jag har ju lyckats arbetspröva till 25% (gudbevars). men det var ju förra året. Och det har ju hänt en del med min fibrovärk sedan dess. Och inte till det bättre hållet. Det går nedåt. Jag har börjat oroa mig för att det blir samma cirkus som i vintras då jag blev utan egen inkomst i 3 månader. Näe det vill jag verkligen inte uppleva igen.

Mervi
0

Låter inte kul alls. Hoppas du slipper så lång handledningstid denna gång.

Ha det bra.

anki1
0

Ja, det hoppas jag med. Förra gången var omänsklig.

anki1
0

Vikten idag: 86,2 kg

Jag har varit i kontakt med Fk och de säger att eftersom jag nu tagit ut allt jag kan få i tidsbegränsad sjukersättning. Så är det permannet sjukers jag söker och det höll jag med om. Men då säger handläggaren att då måste alla möjligheter att få ett jobb vara uttömda även sk skyddat arbete. Jag kommer nu endera veckan få ett brev ifrån dom som handlar om sk arbetsintroduktion i 3 mån med aktivitetsstöd, som är lika hög som A-kassan skulle vara och sedan gå och stämpla Jaha. Jag har provat allt utom skyddat arbete dvs Samhall. Jag har gått utan arbete sedan 1994. Borde inte alla möjligheter vara uttömda då? Säg?

Sonen fick i går reda på att han kommit in på folkhögskolan han sökt till (han ska läsa in gymnasiekomptensen då han hoppade av gymnasiet vintern 2009). Det är jag mycket glad över. Hoppas att han klarar av det den här gången. Och bra att han nyttjat tiden efter och tänkt över hur han vill gå vidare. Nu känner han sig mogen. Han tycks veta vad han vill göra  med arbete och sånt.  Jag håller alla tummar jag kan.

Mervi
0

Att det skall vara så krångligt när det gäller kontakterna med FK och Arb.förm. Hoppas det ordnar sig för dig.

Skönt att sonen vet vad han vill och tar tag i det. Önska honom lycka till.

Ha en bra dag.

anki1
0

Ännu inget besked ifrån Fk, men jag har "stött" på dom lite. De skulle ha en "sittning" på nämnden idag och då ta upp mitt ärende få sse hur det blir med det. Tyvärr tror jag inte att jag får med sjukersättning. då jag ju kan röra på mig. Och då har man ju "arbetsförmåga" anser dom.

Vikten står still, men det går ju inte heller uppåt  så det får väl anses bra.

Och skolan funkar bra för sonen och dottern och barnbarnet artar sig bra. Men maken har fått en cancerdiagnos (ej prostata), visserligen av godart slag, så det finns gott hopp att han blir bra igen.

anki1
0

har varit mycket dålig på att gå in här senaste året, men jag hoppas att jag orkar vara  här mer. men jag håller dieten iaf.

Mervi
0

Skönt att du håller dieten/maten och mår bra av det.

Hoppas maken snart är frisk igen.

Försäkringskassan tar god tid på sig. Jag hoppas att även det ordnar sig snart.

Ha det gott  och hör gärna av dig om du orkar.

anki1
0

Efter nyår är min sjukersättning slut, och ännu har jag inte fått besked. men jag är inskriven i arbetslivsintroduktionen from 1 jan. Så jag kommer att få aktivitetsbidrag. Året som gått började svårt och avslutar svårt. pga min make har fått en cancerdiagnos. Den är sk godartad (ej prostatan) så det är ändå hopp om livet. Men det var många tankar som snurrade omkring det.

Nu börjar det bli dags att avrunda den här tråden, och ber värdarna om hjälp med att låsa den.

Jag önskar riktigt gott nytt år till alla. Startar en ny tråd efter nyår.

Mervi
0

Gott Nytt År till dig och familjen. Jag låser tråden. Hoppas ni får ett bättre år 2011.

Inlägget är låst för nya kommentarer