Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 8052 ggr
Gullvi
0

ont i halsen

vad gör ni för att lindra ont i halsen? jag jobbar inom vården och i närkontakt med andra människor blir det lätt att åka på baciller, nu har jag ont i halsen och en jobbarkompis ligger hemma o är sjuk. Honung i tee bär mig emot med allt sött det innehåller, kan jag köpa sockerfria halstabletter?

[ErikSvensson]
0
Wildrat
0

Jag dricker pepparmyntate med lite honung (hjälper faktiskt ta död på baciller), kokosfett och en droppe eterisk pepparmyntaolja. Brukar hjälpa en del iaf. Fast D-vitaminet hjälper nog mest… Har sluppit allt vad förkylning heter trots att folk runt om mig snörvlar och hostar.

Halstabletter är inte fel det heller, Läkerol salmiak eller Fishermans friend salmiak.

Gullvi
0

jag beställde D-vitaminer i går men jag ska skicka bud efter både pepparmyntate och Bafucin - tack för hjälpen!

Wildrat
0

Pepparmyntate finns i vanliga livsmedelsaffären, Friggs är märket. Pepparmyntaolja finns på Apoteket just nu, i julsortimentet. Den är lite svag men funkar helt ok. Crearomes (finns på en del hälsokostaffärer) är mycket mer aromatisk men Apotekets funkar i teet.

Senga
0

Ingefärste med bara liiite honung och en gnutta citron brukar göra bra lindring. Det rekomenderar jag varmt.

[Marja-Liisa]
0

Zink, gärna med C-vitamin använder jag.

chrand
0

Du kan testa att köpa "Nyodex", ett antiseptiskt gurgelvatten, på apoteket.

Zepp
0

Ont skall med ont fördrivas.. tugga rå vitlök och/eller rå ingefära.. bägge är starka som sjutton och antiseptiska.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Gullvi
0

men Zepp!! det går inte att öppna fönstren när det är mer än -10 grader uteFlört, det håller ju både gubben och bacillerna borta

eva-
0

gurgla med saltvatten  - det river gott o bacilluskerna kolavippar av ren förskräckelse

upprepa flera ggr om dagen

Anders-S
0

Apotekets pepparmyntsolja är bakteriedödande och hjälper att vidga luftvägar.  Ta en droppe på ett finger, ej pekfingret, och stryk på tungan. Läs på Shenet.

Finns kannor för att nässköljning. Saltvatten kokar man enklast själv. Det går också utmärkt att använda en sked istället för kanna.

Jag går ner i nära noll kolhydrater om jag får en infektion och så lite omega-6, bacon, vegetabilisk olja/fett, som möjligt. Inget socker!  Hemkokt hönsbuljong/kycklingsoppa, utan smakförstärkare/jästextrakt, ger välbefinnande.

Lojs
0

En stor dos vitamin D så är de flesta förkylningsbesvär borta på ett par dagar för mig. =)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

sussie
0

Just halsont kan en duktig akupunktör behandla bort i ett nafs, det gäller att sticka två punkter och klämma ut lite blod. Jag vet att det låter som hokus pokus men det fungerar, jag lovar!!

Annars är en gammal huskur att gurgla med saltvatten som #10 tipsade om.