Om jag fryser men ändå inte är hungrig
Undra hur det är om man fryser men ändå inte är hungrig.
Som jag har förstått så fryser man när kroppen går på sparlåga. Men omjag ändå inte är hungrig, hur fungerar det då? Ska jag äta mer då fasst jag inte är hungrig?
Äter bara ägg, kött, bacon, ost och smör tillsammans med massor av vatten. Har visserligen ätit dåligt några dagar pga personliga problem, men har sedan igår em börjat äta normalt igen. Är det pg att jag slarvat med maten för några dagar sedan som jag fryser?
Ska sätta på mig en extra tröja och steka lite bacon och ägg, borde bli hungrig snart, det är ju min normala ättid.
Ät Du som vanligt och drick en kopp te för att hålla värmen, det brukar reglera sig efter ett tag.
Numer pensionär i Nynäshamn
Nu har jag både ätit bacon och ägg och dessutom druckit varmt.
Fryser konstigt nog ännu mer. Skakar som ett asplöv. Det blir att ta på sig en tröja till, ett par raggsockor och krypa ner under en filt i soffan, med en stoooor kopp hett te :)
Erika, tror du att kroppen kanske måste friskna till lite, efter dagarna då du kräktes? Jag brukar frysa när jag har mått illa och kräkts… Drick varmt, det är säkert bra. :)
Jag har frysit hela vintern, mest efter lunchen. Det kändes jättekonstigt att frysa efter att man stoppat i sig fet mat. När jag började med kokofett slutade jag frysa. Jätteskönt.