Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-livsmedel
Läst 800 ggr
Patti
0

Jordnätskärnor

Tänkte jag skulle ha något på jobbet om jag blir sugen och gick in och tittade på nötterna i butiken. Fanns massa blandningar med olika nötter och russin täckta av salt. Så jag letade vidare och hittade dessa. De är inte saltade på något sätt men inte heller någon innehållsförteckning. Någon som vet om det är någon skillnad mellan dessa och vanliga saltade jordnötter? Alltså i pr/kol/fett synpunkt?

Pasi
0

Jag tycker inte du ska äta jordnötter då det inte är nån nöt utan fröet från en baljväxt, vilket innebär dålig fettsammansättning och höga halter antinutrienter.

Patti
0

Och vad rekommenderar du att man ska äta när man är lite sugen mellan frukost och lunch och sitter på jobbet?

[Saiva]
0

Babybelostar, finns i portionsförpackning :o)

Patti
0

Aldrig hittat här i Finland :( Men jag ääääälskar dom!

[Saiva]
0

Aha, bor du i Finland! :oO

Oststavar som du skurit själv och lagt i en liten låda? :o)

Patti
0

Det skulle kunna vara ett alternativ, måste dock hitta en ost som faktiskt smakar något. Fasiken vad jag saknar typ Greve eller Herrgård. *Snyft*

[Saiva]
0

Gillar du getost? En lagrad getost är smakrik och (tycker jag) jättegod :o)

Patti
0

Vet faktiskt inte, är inte mozzarella gjort på det? För den tyckte jag var för "svampig"

Barbamamman
0

VÄSTERBOTTENOST!!!!!

Skurna i stavar. Jätte, jätte gott mellanmål.

parsley
0

En rumsvarm ost smakar mer än en kylskåpskall. Sötmandel kanske är ett alternativ till jordnötter? Korv av salmityp.

mammam
0

Hej Patti,

Om du bor i Finland ska du kolla om "juustoleipä" (en slags dessertost som är vanlig i norra Finland) innehåller kolhydrater.

Jag tror (och hoppas) att den inte innehåller så mycket kolhydrater för den är ju så jättejättegod att ha i kaffet.

Annars har de ju väldigt goda korvar i Finland också…

Mervi
0

Juustoleipä gjorde min gamla mormor när jag var barn. Det hade jag glömt, hennes var jättegott. Hon bodde långt i norr, ovanpå Polcirkeln. Jag visste inte att man kunde köpa det i affären.

Jag sökte på Juustoleipä och såg att den inte innehåller så mycket kolisar, det mesta kommer från mjölken. Innehåller: mjölk salt och ostlöpe (tror det heter så).

mammam
0

Jipppiii! Tack Mervi, då har jag ytterligare något gott att se fram emot!

Mervi
0

Kolla här på den finska Fineli hade näringsvärdena på den.Flört

Patti
0

Jag har nu smakat på dessa jordnötskärnor -bittra små saker. Lär INTE överäta kan jag ju lova :)