Hej alla LCHF:are
Jag har börjat med lchf i somras och precis hittat hit :D
Det här är verkligen kosten för mig! Det absolut bästa tycker jag är att inte vara svullen varje kväll! Förr var ju allt normalt på morgonen , men mot kvällen blev magen spänd och jag hade ont och såg konstant gravid ut!!! Nu är det borta :D
Jag har även uteslutit E-ämena i kosten och har sedan dess inte fått ett enda astma attack!
På plus sidan så har jag dessutom gått ner 19kg 
Välkommen! Gratulerar till hälsovinsterna!
raphanus
sajtvärd på Språk iFokus
medarbeider på Karbohydrater iFokus

Kan du berätta din historia? Det är ju väldigt mycket med 19 kg på så kort tid. Grattis!
Hej Bustas! Jo det är ju mycket! Jag var redan stor och tung innan jag blev gravid och under graviditeten gick jag upp 17kg!!
2 veckor efter graviditetn gick jag ner 10 kg som sedan sakta smög sig tillbaka till sommaren =( Och det var då jag insåg att jag verkligen måste göra en förändring!!
Sonen är född i Januari =)
Ett stort jättegrattis och välkommen:-)

Bra jobbat!
Tack så mycket! Känns roligt att ha hittat till et ställe där det finns andra med denna kost :D mina kompisar/släktingar tyckte ju att jag var krånglig redan innan eftersom jag inte äter rött kött hihihii! Men nu är jag så ominställd att detta är ju lätt! Har alltid lagat maten själv eftersom jag älskar mat =)
Jag har som mål att få bort ytterligare 12-15kg till sommaren 2011! Vi får väl se om det går!
Så roligt att det går bra för dig!! 
Och att du skriver, man blir glad.
Du verkar ha hittat en modell som passar dig, så det kommer säkert fortsätta fungera. All lycka i fortsättningen.
Wow! Jag blir så glad när jag hör sånt här, särskilt de där med E-ämnena tycker jag är spännande!
När jag tänker på det såhär i efterhand så fick jag oftast astma attack efter maten, tex om jag ätiti smågodis eller kina mat…de måste ju innehålla mycket E-ämnen!!
Visst är jag fortfarande känslig för dofter och kan få astma attack pga av det men nu är jag ju fortfarande hemma med barnet och kan kontrollera vart jag befinner mig :D så inga starka dofter här inte hihii!
Ja det känns roligt att ha ett ställe dit man kan komma och skriva av sig! Bloggen man har på sin egen sida verkar bra ;)
#9 - Du har väl hört talas om "Chinese Restaurant Syndrome"?
raphanus
sajtvärd på Språk iFokus
medarbeider på Karbohydrater iFokus

Eftersom du kände av astman efter Kina-mat är det säkert E621 (natriumglutamat) du ska vara särskilt skeptisk mot.
Dom brukar ju formligen dränka sin mat med denna smakförstärkare.
Vilken härlig historia. Grattis.
heh jag har inte hört talas om chinese restaurant syndrome tidigare…OMG
Vilken lättnad det är att inte behöva äta sånt skräp nån mer!!
E621 har jag däremot hört talas om och undvikit!!
Nu gäller livsmedel utan E-ämnen,ekologist , närproducerat eller svenskt!!! (Finskt funkar ju också men det säljs inte så mycket Finskt här heheh)
När jag har varit i Finland har jag sökt efter korv od utan glutamat, inte hittat tyvårr. Jag trodde att det fanns.
Massa tillsatser har de i allt där också.
Jag har hört talas om A-klass korv i Finland som lchf:are nämt men jag vet inte vad de innehåller!
Jag äter ju inte korv :D om det är panik så kan jag äta kyckling korv!

Tammerfors, 70: talet, "mustamakkara" kors i fridens namn vilken upplevelse. Jag har varken tidigare eller senare ätit denna korv (blodkorv från Tampere) som jag fortfarande minns som en sådan där aha upplevelse. Jag gissar att den innehåller en massa mjöl så den är väl inte en LCHF: are precis. I stort är korven i Finland en ljuvlig upplevelse. Vet i katten hur de bär sig åt.
Ps. De är även mästare på hemmagjord senap. Hyvää suomi!
hahahah jaa det finns mycket goda saker i Finland , men mustamakkara är inte en av dom hahahah! Det finns mycket konstiga maträtter också som kalakukko… bröd med fisk inuti hahahah!
Lchf är stort i Finland och iaf i större utsträckning bland mina kompisar där än i sverigen :D

Paukku> Smaken är som röven, den är klöven. Jag gillade mustamakkare
.
hihihii ja den är ju det 
Jag tänker på min morfar som ofta åt denna korv och alltid försökte övertyga mig om hur gott det är!! Fyy nee inget för mig!
#15 Det är säkert Vatajas korvar du hört om, närmare 80% köttinnehåll, inget mjöl och inga tillsatser bara kött,vatten,kryddor och köttprotein.
I övrigt kan jag berätta att finsk korv smakar sämre och sämre ju längre man ätit lowcarb, de flesta innehåller mest mjöl (o tillsatser). Man kan verkligen sakna smaken av korv ibland men försöker man äta nån blir man ju bara besviken, den smakar ju inte som man minns längre.
Ja det låter mer som det mina vänner pratat om
Tack DaBiork!!
För mig är det godis…jag kan sakna lösgodis ochblir riktigt sugen när jag går förbi den avdelningen på ica hahahah! Meeeen det smakar ju så äckligt nuförtiden! Och så får jag ont i magen av skiten så det får vara!
Gör lite choklad själv med 86% choklad pch blåbär, eller jordnöts smör och choklad mmmm!